اعلام آمادگی قوه قضائیه برای رفع مشکلات حقوقی ورزشکاران و فدراسیون ها


ساعت: 19:49
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877396

رئیس قوه قضائیه بر لزوم استفاده از فرصت های اجتماعی موجود به ویژه ظرفیت ورزشکاران و قهرمانان کشورمان برای توسعه و ترویج موضوع صلح و سازش در جامعه تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اجایی امشب در همایش صلح، داوری و ورزش در مجموعه 12 هزار نفری آزادی تهران، گفت: ورزش نه تنها برای سلامتی انسان موثر است، بلکه باعث ایجاد نشاط اجتماعی نیز می شود. نیز اتفاق می افتد.

وی گفت: با صرف هزینه برای توسعه ورزش همگانی می توان از بسیاری از هزینه ها در سایر حوزه ها به ویژه در حوزه درمانی و پزشکی جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری با اشاره به ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ورزش گفت: ورزش امروز به ابزاری برای تقویت صلح بین ملت ها و دولت ها و روابط بین الملل تبدیل شده است و امروز می توان پیام های صلح آمیز و انسان دوستانه را ارائه کرد. از طریق میادین ورزشی به دنیا.”

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سربلندی ورزشکاران ایرانی در عرصه های بین المللی گفت: بسیاری از ورزشکاران ما در رشته های مختلف با مدال ها و قهرمانی های خود در میادین بین المللی عزت ملی، اقتدار و نشاط اجتماعی و در عین حال در سطح جهانی را فراهم می کنند. عرصه ها به عنوان مبلغان با فرهنگ غنی «اسلام و ایران می درخشند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به نقش ورزش قهرمانی در ایجاد امید و اعتماد به نفس در افراد به ویژه جوانان، اظهار داشت: ورزشکاری که در رشته های مختلف مدال و قهرمانی کسب کند، امید، نشاط و خودباوری را برای جامعه به ارمغان می آورد. از طرفی وقتی یکی از جانبازان یا ورزشکاران معلول ما در عرصه بین المللی ورزش افتخار می کند، این پیام را به انسان های دیگر می رساند که نباید تسلیم ضعف ها و اتفاقات بد زندگی شوند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ایجاد نهاد داوری و صلح و سازش بین ورزشکاران، گفت: ورزشکاران و قهرمانان علاوه بر اینکه می توانند به توسعه صلح و سازش بین خود و همکلاسی های خود کمک کنند، این توانایی را نیز دارند. از ظرفیت بالای اجتماعی خود استفاده کنند و همچنین باید از موضوع کشاندن رویدادهای غیرورزشی به صلح و سازش بهره ببرند و به عنوان منادی صلح و سازش در جامعه شناخته شوند.

وی گفت: باید از همه فرصت های اجتماعی موجود به ویژه از ظرفیت ورزشکاران و قهرمانان خود برای توسعه و ترویج صلح و آشتی در جامعه استفاده کنیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه آمادگی خود را برای حمایت و حل و فصل مسائل حقوقی و قضایی ورزشکاران، فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی اعلام می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید