اعلام ضرورت تشکیل کارگروه حوزه آبخیز با مصوبات استانی/کشوری برای رفع فرونشست


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897568

رسول حسام گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح های آبخوان و آبخیزداری برای مقابله با سیل و فرونشست زمین بسیار حائز اهمیت است، باید کارگروه تخصصی آبخوان داری و آبخیزداری در سطح استان تشکیل شود تا به اجرای این برنامه نزدیک شود. در استان ها ادغام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسول حسام معاون سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با عصرترک گفت: بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله، طوفان، فرونشست زمین و خشکسالی حوادثی هستند که همیشه در کشور اتفاق افتاده و در حال وقوع هستند. .

حسام بیان کرد: اگر این واقعیت را مهم ندانیم و اقدامات پیشگیرانه را در حوزه کنترل و مدیریت بلایای طبیعی اعمال نکنیم، هر ساله باید بیشتر منابع مالی کشور را برای جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی هزینه کنیم. .

وی بیان کرد: در کشور باید نگاه از پاسخگویی و بازسازی به اقدامات پیشگیرانه برای کنترل و مدیریت پیامدهای بلایای طبیعی که مدیریت ریسک محسوب می شود تغییر کند.

نایب رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: برنامه ریزان و تصمیم گیران اجرایی در حوزه کنترل و مدیریت بلایای طبیعی اپلیکیشن های لازم برای اجرای پروژه ها را شناسایی و ابلاغ کرده اند که نیازمند توجه بیشتر است.

وی همچنین گفت: برای کنترل و مدیریت پیامدهای بلایای طبیعی در کشور ارائه آموزش های تخصصی و عمومی به نهادهای اجرایی و مردم بسیار حائز اهمیت است و این رویکرد به عنوان یک اولویت بسیار مهم در مدیریت ریسک باید در دستور کار قرار گیرد. مقامات اجرایی جاری باشید.

حسام در ادامه اجرای طرح های آبخیزداری را یکی از مهم ترین برنامه ها برای مقابله با سیلاب و حتی فرونشست زمین دانست و گفت: برای اجرای این طرح ها که مورد تاکید دولت است باید کارگروه های تخصصی مدیریت حوزه های آبخیز وجود داشته باشد. و آبخیزداری در سطح استان باید شکل گیرد تا تمامی مطالعات انجام شده توسط دستگاه های اجرایی ذیربط تجمیع شود و رویکرد یکپارچه برای اجرای طرح های آبخوان و آبخیزداری در دستور کار قرار گیرد.

وی اعلام کرد: سازمان مدیریت بحران کشور از اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در سطح استان حمایت جدی خواهد کرد و در این راستا دستگاه های اجرایی مربوطه نیز باید آماده کار باشند.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: توسعه اجرای طرح جدید آبیاری مزارع و باغات و اجرای طرح نمونه کشوری برای رفع مشکل فرونشست بسیار مهم است. کمک از این اتفاق جلوگیری نمی کند.

وی اعلام کرد: اخیرا اجلاس سراسری غرق در کشور برگزار شد و به زودی مصوبات این نشست برای اجرا به استان ابلاغ خواهد شد.

حسام در خاتمه به زلزله و اهمیت مقاوم سازی منازل فرسوده به ویژه در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: تجربه نشان می دهد که نسخه تک ملی در مقاوم سازی منازل فرسوده روستاییان کشور موثر نیست و باید در این زمینه اقدام شود. نسخه مبتنی بر ویژگی برای هر منطقه باید همان مناطق آماده شود تا در اجرای بازسازی خانه های فرسوده روستایی تسریع شود.

انتهای پیام/شخصیت

دیدگاهتان را بنویسید