افتتاح اولین پردیس سینمایی حوزه هنری مازندران در نوشهر


ساعت: 10:08
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839434

مهدی معصومی از افتتاح اولین پردیس سینمایی این مرکز در مازندران تا نیمه خرداد امسال در نوشهر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، مهدی معصومی دوشنبه شب در نشست خبری با حضور رئیس و عضو شورای اسلامی شهر، معاون شهردار در خصوص افتتاح مجتمع سینمایی همافران در سالن اجتماعات شهرداری نوشهر، با اشاره به اولین پردیس سینمایی حوزه هنری مازندران در نوشهر کرد: موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز حوزه هنری به عنوان مرجع کارگردانان کشور است که در نقاط مختلف کشور سینما می سازند و به توسعه و ساخت پردیس های سینمایی و ساخت اولین پردیس سینمایی می پردازند. در استان مازندران نوصحر.
وی هدف از ساخت و راه اندازی پردیس سینمایی را حمایت از فضای فرهنگی کشور دانست و افزود: ساخت پردیس سینمایی نوعی حرکت در خدمت مردم در عرصه فرهنگ و هنر است.
معصومی با بیان اینکه حوزه هنری به عنوان مرکز تخصصی فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی تلاش می کند کارهای بزرگی از انقلاب انجام دهد، خاطرنشان کرد: حوزه هنری به مردم عرضه می کند و آن را به قلب جامعه می برد و کمک می کند صلح، تعالی و رشد، جامعه و حفظ فرهنگ، آداب و رسوم و ارزش های انقلاب اسلامی.
مدیر حوزه هنری مازندران گفت: در بحث سینما، توسعه فضاهای فرهنگی و هنری از اهداف مهم و ارزشمند حوزه هنری است که تلاش می کند سینماها را در این راستا گسترش دهد. به شکل یک پردیس که یک مجموعه کامل متشکل از فضاهای مختلف است، نه فقط یک سینما، زیرا مردم ما و سرزمین ما باید پایگاه خوب و مدرنی داشته باشند.
معصومی ادامه داد: سینما و ساخت پردیس در شهرها نوعی توسعه شهری است و از این رو توسعه فرهنگی و هنری و چشم انداز ما این است که بتوانیم این پردیس ها و پردیس ها شامل سینما در چندین سالن، گالری، استودیو مختلف باشد. محصولات فرهنگی، رستوران ها، کافه ها، شهربازی ها و به طور کلی تمامی فضاها برای خدمت به مردم ما طراحی شده اند.
وی با اشاره به گسترش فضاها و شبکه های اجتماعی مجازی و پیشرفت سریع فناوری افزود: مردم ما نیز باید در جریان اخبار قرار گیرند و از امکانات روز دنیا بهره مند شوند و گردشگران نیز می توانند از آن استفاده کنند و برای ساخت پردیس سینمایی در نوشهر امکان پذیر است. افتخاری برای مازندران و غرب استان. البته سالها پیش در نوشهر سینمای شقایق نوشهر را ساختیم که به اندازه یک سالن بود و امکانات خوبی نداشت اما کار پیش رفت، بیایید پردیسی بسازیم که الحمدلله با همکاری و خیر در آن پردیس بسازیم. نگاه های نوشهری که بارها با او دیدار و گفت و گوی خوبی داشتیم، به نتیجه رسیدیم و تفاهم نامه ای امضا کردیم و به زودی این پروژه سینمایی را با حضور گرم مردم منطقه افتتاح خواهیم کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر نوشهر نیز در این نشست افتتاح این پردیس سینمایی را ظرفیت خوبی برای شهر دانست و گفت: این پردیس نقش بسزایی در فرهنگ سازی شهر به ویژه قشر متوسط ​​جامعه خواهد داشت.
محمدصالح خویی خاطرنشان کرد: 400 متر مربع زمین در مجموعه همافران برای ایجاد به این پردیس اختصاص یافت.
نوشهر در حال حاضر دارای سینمایی به نام شقایق است که مدیریت امور سینمایی استان مازندران را بر عهده دارد و در صورت راه اندازی پردیس سینمایی همافران، چهار سینما دیگر با گنجایش 190 صندلی به زیرساخت های فرهنگی شهر اضافه می شود.
مجتمع تجاری نوشهر همافران با زیربنای 17 هزار متر مربع و 200 واحد خرده فروشی شامل چهار سینما، شهربازی، رستوران و پارکینگ 100 خودرو در مرداد ماه سال گذشته با وام 400 میلیارد تومانی به بهره برداری رسید.
حوزه هنری و سینمایی بهمن سبز مازندران با همکاری شهرداری ساری پردیس سینمایی پنج پردیس را با ظرفیت 615 نفر در ساری می سازد. این پروژه در مرحله صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری است.
بر اساس آمار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل اکران این فیلم، در حال حاضر مازندران دارای 5 هزار و 331 سالن سینمای فعال است.
سینماهای شقایق نوشهر، بهمن آمل، بهمن بهشهر و سپهر ساری در مجموع با 6 سینما زیر نظر موسسه بهمن سبز در استان مازندران فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید