افتتاح کارخانه تولید پهپاد ابابیل 2 در تاجیکستان


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839506

کارخانه تمام ایرانی پهپاد ابابیل 2 صبح امروز با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سرلشکر شیرعلی میرزا وزیر دفاع تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشور افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در راستای تقویت و توسعه همکاری های دفاعی و نظامی مشترک دو کشور، کارخانه پهپاد ابابیل 2 با تلاش کارشناسان صنایع دفاعی وزارت دفاع و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور سرلشکر بیل مکانیکی و شیرعلی میرزا و گروهی از فرماندهان عالی رتبه در تاجیکستان در دوشنبه، پایتخت افتتاح می شوند.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با تلاش متخصصان و علمای متعهد و با استفاده از ظرفیت داخلی خود در تمامی ابعاد نظامی و دفاعی به ویژه پهپادها رشد چشمگیری داشته است، گفت: امروز در موقعیتی قرار داریم که آیا می‌توانیم برای تامین نیازهای داخلی کشورهای متحد و دوست، برای افزایش امنیت و صلح پایدار، تجهیزات نظامی صادر کنیم؟

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افتتاح کارخانه ابابیل 2 در تاجیکستان را نقطه عطفی در همکاری های نظامی دو کشور عنوان کرد و افزود: انشالله در آینده به طور کلی شاهد همکاری و همکاری بیشتر خواهیم بود. سطوح دفاع نظامی ایران و تاجیکستان. در پایان کلید نمادین افتتاح کارخانه و گواهی پایان دوره آموزشی به فرمانده و کارکنان نیروی هوایی تاجیکستان اهدا شد.

سرلشکر باقری علاوه بر همکاری های دوجانبه در زمینه امنیت و مرزهای دو کشور با ژنرال سیمومین یتیم اف رئیس کمیته امنیت دولتی جمهوری تاجیکستان دیدار و گفتگو کرد.

تقویت توان دفاعی و نظامی به منظور تقویت همکاری ها در مرزهای مشترک و نیز مسائل منطقه ای و توسعه در افغانستان از مهمترین محورهای این گفتگو بود. دو طرف بر ادامه همکاری ها، رایزنی ها و نشست های تخصصی در زمینه مسائل منطقه ای و بین منطقه ای تاکید کردند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید