افتتاح 20 پروژه زیرساختی نیروگاهی در استان سمنان/مدیریت 96 پروژه آب در هفته توسط دولت


ساعت: 14:41
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892043

در نشست خبری صنعت آب و برق استان سمنان عنوان شد؛

به مناسبت آغاز هفته دولت، مدیران عامل صنعت آب و برق استان سمنان گزارش و عملکرد صنعت آب و برق استان سمنان را ارائه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات مجید وفایی، مدیرعامل برق منطقه ای و رئیس هیأت هماهنگی امور اجرایی وزارت نیرو در استان سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در صنعت برق برای جلوگیری از خاموشی در ماه های گرم سال جاری، اظهار داشت: در حال حاضر در سال 2018 از خاموشی و خاموشی خارج می شود. : امیدواریم با همکاری مردم در استفاده بهینه از برق روزهای باقی مانده از فصول گرم سال را بدون نیاز به برق سپری کنیم.

رئیس هیئت مدیره هماهنگی وزارت نیرو در استان سمنان افزود: در هفته های جاری پروژه های صنعت آب و برق استان افتتاح و به بهره برداری رسیده است. در مجموع 488 میلیارد تومان اعتبار دارند.

مدیرعامل برق منطقه ای استان سمنان با اشاره به کار 20 پروژه در هفته دولت گفت: برق منطقه ای استان سمنان پروژه های مذکور را با اعتباری بالغ بر 123 میلیارد تومان به بهره برداری رسانده است.


edf827bd a606 4b54 97f8 d577d8ab4025 خبر خاکستری


بهره برداری از 29 پروژه زیرساختی برق از ابتدای دولت سیزدهم

وی افزود: علاوه بر 20 پروژه ای که هفته آینده به بهره برداری می رسد; از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز 9 پروژه دیگر با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است که تمامی این 29 پروژه زیربنایی هستند.

وفایی در ادامه بیان کرد: 4 پروژه شامل پست سیار 63 کیلووات در شهرک صنعتی شاهرود و پست شهرک صنعتی سرخه در سفر ریاست جمهوری به استان سمنان به تصویب رسید و در حال حاضر تمامی این پروژه ها با پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصد در حال اجرا هستند. بهره برداری در آینده نزدیک


چاه کشاورزی غیرمجاز در استان سمنان نداریم

محسن عسکری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: بهره برداری از 5 پروژه تامین شبکه های آبیاری، ساماندهی عملیات، عملیات لایروبی و روکش آبی در استان با اعتباری بالغ بر 3،9 میلیارد تومان و ساخت و ساز. پروژه ها پیش تصفیه در قالب طرح های آبرسانی به مبلغ 1500 میلیارد تومان ممکن است به زودی افتتاح و عملیات اجرایی آغاز شود.


c7161999 8efa 485d 84ff c18d39394390 خبر خاکستری

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان افزود: از هفته دولت سال گذشته تاکنون 164 میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح های تامین و انتقال آب، بازسازی تاسیسات آب، تحقیق و اجرای طرح های متعادل کننده و تغذیه مصنوعی و تحقیقاتی اعطا شده است. و اجرای پروژه لایروبی به اتمام رسیده و پس از سفر آبان ماه سال گذشته رئیس جمهور به استان سمنان، اعتباری بالغ بر 240 میلیارد تومان برای این پروژه ها اعطا شد.

وی با اشاره به خشکسالی سال های اخیر و مشکل کمبود منابع آبی در استان گفت: بر این اساس سطح آب زیرزمینی در استان بسیار حائز اهمیت است و طرح تعادل بخشی توانست برداشت آب را محدود و از آن جلوگیری کند.

عسگری در ادامه افزود: با همکاری نهادهای ذیربط در وزارت نیرو و سایر ادارات و سازمان ها، طرح مناسب سازی کم آبی که در سال گذشته به طرح تعادل بخشی اضافه شده بود، اجرایی شد. در این راستا بیش از 90 درصد چاه های کشاورزی مجهز به کنتور هوشمند هستند و می توان گفت چاه غیرمجاز در استان سمنان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان به اهمیت صنعت و معدن در ایجاد اشتغال در استان سمنان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با بررسی های انجام شده حدود یک میلیون متر مکعب آب به معادن جنوب استان اختصاص یافته است. .

وی با توجه به کاهش 27 درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته و کاهش 33 درصدی نسبت به برنامه بلندمدت در استان سمنان، تاکید کرد: همه مردم استان بر موضوع صرفه جویی در مصرف آب نظارت جدی داشته باشند.


319e825a 6fd1 4c1d ade5 62a65e805b85 خبر خاکستری


شناسایی و جمع آوری 229 مرکز استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال در استان سمنان

سید محمد حسینی نژاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان 47 پروژه را در قالب 6 محور با اعتباری بالغ بر 48 میلیارد و 820 میلیون تومان به بهره برداری رسانده است.

حسینی نژاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به اینکه 15 پروژه از این تعداد در دست توسعه و ساخت هستند، گفت: در حال حاضر 15 پروژه در حال ساخت است. وی افزود: 16 پروژه بهسازی و بهینه سازی، 8 طرح برق رسانی برای متقاضیان جدید، 6 طرح ارتقای قابلیت اطمینان شبکه و دو پروژه هوشمند در استان سمنان افتتاح می شود.

وی در ادامه گفت: همه ساله سه موضوع تغییر مکان داخلی، مشترکین محلی و تغییر نام مشترکانی که نام آنها در سند آبونمان وجود ندارد توسط شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان به صورت رایگان انجام می شود.

حسینی نژاد در ادامه تاکید کرد: مشترکین می توانند با نصب سامانه برق من و یا ورود به سایت spa.ir درخواست خود را ثبت و از خدمات رایگان مذکور استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان به بازسازی و توسعه شبکه برق روستایی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: یکی از پروژه هایی که در دو سال گذشته اجرا شد، بازسازی شبکه برق روستایی با عنوان اجرایی بود. پروژه “بهارستان”.

وی با بیان اینکه هیچ روستایی در استان سمنان برق ندارد، گفت: وی گفت: سال گذشته عملیات برق رسانی و بازسازی شبکه برق روستایی در 100 روستای استان با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان انجام شد. همچنین 96 روستا در سال 1401 باید از خدمات طرح بهارستان بهره مند شوند که از ابتدای سال تاکنون در 12 روستا با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان اجرا شده است.

حسینی نژاد برق رسانی به عشایر عشایر استان را یکی دیگر از خدمات توزیع برق در استان سمنان خواند و افزود: 560 پنل خورشیدی به متقاضیان تحویل داده شده و 200 عدد دیگر نیز به زودی تحویل متقاضیان می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بیان کرد: 10 درصد هزینه نصب پنل های خورشیدی بر عهده متقاضیان و 90 درصد بر عهده وزارت نیرو با هماهنگی سازمان عشایری است.

وی با اشاره به موضوع ماینینگ ارزهای دیجیتال به عنوان یک پدیده جدید در دو سال گذشته، اذعان داشت: ۲۲۹ مرکز استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال در استان شناسایی شد که طی آن ۴۲۷۰ واحد ماینینگ از این مراکز غیرمجاز جمع آوری شد.

حسینی نژاد یادآور شد: 60 مرکز مجاز ارزهای دیجیتال مجهز به کنتورهای قابل مشاهده و کنترل در استان سمنان وجود دارد.


8e898aba ffd1 4286 9278 0b50a1a9a9f9 خبر خاکستری


آغاز عملیات اجرایی 10 پروژه آبفای در هفته دولت

محمد طاهری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای استان سمنان با اشاره به دستاوردهای شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در 6 ماه گذشته گفت: این شرکت از اسفند 1400 تا 96 پروژه دارد. از ابتدای شهریورماه امسال اعتباری بالغ بر 161 میلیارد تومان تهیه و دولت تا یک هفته دیگر افتتاح و بهره برداری می کند.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان سمنان با بیان اینکه طرح‌های مذکور در هشت شهر استان سمنان اجرا می‌شود، گفت: وی گفت: از این تعداد 14 پروژه در شهرستان سمنان، 19 پروژه در شاهرود، 11 پروژه در شهرستان دامغان، 9 پروژه در گرمسار، 16 پروژه در مهدیشهر، 7 پروژه در سرخه، 13 پروژه در میامی و 7 پروژه در آرادان در حال بهره برداری است. می رسد

وی افزود: حفر و تجهیز چاه، بهسازی شبکه های آبرسانی، ساخت شبکه های آب، ساخت مخازن ذخیره آب شرب، احداث خطوط انتقال، بهسازی خطوط لوله آب، لایروبی و بهسازی قنات ها و آبنماها، نصب سیستم های نظارت تصویری برای اعلام سرقت و برقراری امنیت و… سیستم های انتظامی توسعه شبکه فاضلاب از مهمترین پروژه هایی است که در هفته دولت رونمایی می شود.

طاهری افزود: در هفته آینده 10 پروژه با اعتبار 40 میلیارد تومان در حوزه آب و فاضلاب در استان سمنان راه اندازی می شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان سمنان با اشاره به تخصیص اعتبار در نتیجه سفر ریاست جمهوری به سمنان گفت: با سفر رئیس جمهور به این استان 40 پروژه آبفای به تصویب رسید که از این تعداد 8 پروژه با اعتباری به میزان سال گذشته 35 میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی تصویب شد. 90 درصد تقریبا کامل شده

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری و 1402 مصوبات باقی مانده سفر ریاست جمهوری در حوزه آب و فاضلاب استان سمنان با اعتباری بالغ بر 355 میلیارد تومان محقق می شود.

طاهری با اشاره به اجرای طرح های آبرسانی و محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی قائم(عج) استان سمنان در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در سطح روستاهای استان سمنان، یادآور شد: آخرین سالانه آبرسانی به 52 روستای این استان با بیش از 72 میلیارد تومان آغاز شد و تا به امروز این طرح بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با اشاره به رتبه سوم استان سمنان در کشور در زمینه طرح های فقرزدایی و آبرسانی روستایی تاکید کرد: اجرای این طرح ها در سال جاری و سال 1402 ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون طرح هایی برای محرومیت زدایی و آبرسانی به 246 روستای این دهستان اجرا شده است، اظهار کرد: در این راستا تاکنون طرح هایی برای محرومیت زدایی و آبرسانی به 246 روستا انجام شده است. وی گفت: در مجموع 320 روستا تحت پوشش اداره آبفای استان سمنان هستند.

طاهری با اشاره به اهمیت تصفیه مناسب و حساسیت به سلامت آب شرب گفت: حدود 7 تا 9 درصد از کل آب مصرفی استان صرف شرب و سلامت انسان می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با ابراز خرسندی از ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب اظهار داشت: آمارها نشان می دهد در 4 ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 1.4 درصد در شهرها و 6.7 کاهش مصرف داشته ایم. درصد در روستاها

وی با اشاره به تمهیدات انجام شده برای آبرسانی به روستاهای استان اذعان داشت: سال گذشته 52 روستا و امسال 41 روستا از آب انبارها آبرسانی شدند و برآورد ما این است که با کمک های سپاه استان سمنان هر ساله 30 روستا آبرسانی شود. درصد روستاهای آبرسانی به تانکر در استان سمنان کاهش یافته و این تعداد به 29 روستا کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید