افزایش تعداد مشترکان گاز در زاهدان/ گرانی آب مشکل اصلی عدم خرید اشتراک گاز در سیستان و بلوچستان


ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836365

در حالی که مردم سیستان و بلوچستان سال ها منتظر آتش گرفتن مشعل گاز شهری در منازل خود بودند، با وجود ورود گاز به استان به دلیل گرانی آب مصرفی، استقبال چندانی برای بهره مندی از این خدا نداشتند. برکت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، سیستان و بلوچستان، دورافتاده ترین و پهناورترین استان کشور که به دلیل کمبود گاز طبیعی توسعه نیافته و رونق نیافته، اکنون از دولت تا زیرساخت ها فاصله زیادی دارد. و مقاومت». باعث پیشرفت می شود و مشکلات تامین سوخت را کاهش می دهد.

استان مرزی سیستان و بلوچستان با حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت، دومین استان پهناور کشور است که 11.5 درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و با وجود برخورداری از ظرفیت صنعتی و اقتصادی غنی، مزایای گاز شهری و مردم سالیان متمادی به دلیل حمل و نقل بطری های بزرگ و کوچک گاز مایع و کمبود آن و واحدهای تولیدی، نیروگاهی، صنایع و واحدهای صنعتی و تجاری ناگزیر هزینه های زیادی را صرف خرید سوخت می کنند. دولت به طور جدی در نظر دارد تا بزرگترین پروژه توسعه گازرسانی را در این استان اجرا کند.

عملیات استخراج گاز در منطقه سیستان بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

محمدعلی میرشکاری رئیس شرکت گاز سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به آخرین وضعیت گازرسانی در سیستان و بلوچستان گفت: 92 درصد در شهرستان های محمدآباد و زهک 135 کیلومتر و 115 کیلومتر معادل 92 درصد است. تا 85 درصد از شبکه برق.


وی افزود: در جنوب استان 100 درصد شبکه 391 کیلومتری هش تکمیل شده و تزریق شبکه منوط به تکمیل خط انتقال گاز ایرانشهر – هش است. برق رسانی به پیمانکار و کار پیمانکار.


546f740c e1cb 4d5d b578 4ba0d44b6788 خبر خاکستری

این کارمند ادامه داد: در شهر ایرانشهر از 440 کیلومتر شبکه 436 کیلومتر معادل 99 درصد در شهر محمد از 60 کیلومتر 55 کیلومتر معادل 91 درصد در شهر بمپور از 100 کیلومتر 70 کیلومتر معادل به 70 درصد، در شهر بزمان از 65 کیلومتر شبکه 63 کیلومتر معادل 96، شهرستان دلگان از 106 کیلومتر به 103 کیلومتر که معادل 97 درصد عملیات گازرسانی است.



تزریق گاز از زاهدان به زابل بعد از عید سعید فطر


وی با اعلام خبر تزریق گاز زاهدان به زابل بعد از عید سعید فطر، گفت: خط انتقال گاز زاهدان به زابل تا چند روز آینده تزریق می شود و می گوید درصدی از شبکه های مستقر در زابل تاکنون تزریق می شود. . خواهد بود.


سرپرست شرکت گاز استان با اشاره به پیشرفت در توزیع انشعابات در مرکز استان، گفت: حدود 140 هزار مشترک در زاهدان ایجاد شده است. 63 درصد انشعابات با احتساب 1390 کیلومتر شبکه برق و توزیع مورد نیاز است که 1399 کیلومتر آن معادل 101 درصد است که با اضافه شدن عمران شهری به ویژه در شهرک صنعتی زاهدان و یک درصد اضافه می شود. گازرسانی کارخانه آرد .
مشکلات مالی؛ دلیل استقبال نکردن مردم از گازرسانی منازل


وی با اشاره به عدم استقبال برخی از شهروندان از عملیات گازرسانی، افزود: بخش عمده عدم استقبال، توان مالی افرادی است که در انجام کارهای لوله کشی داخلی با مشکل مواجه هستند، با ردیابی امکاناتی که قبلاً 5 میلیون فولاد بوده است. اکنون 10 میلیون تن پرداخت می شود که دولت با ارائه این تسهیلات به شرکت گاز، بانک متولی، موافقت کرد تا این تسهیلات به مشترکان ارائه شود.



گاز رایگان برای مشترکین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی


میرشکاری ادامه داد: با معرفی نامه شرکت گازرسانی، آبونمان (اقدامات) برای مشترکین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا ظرفیت محدود رایگان است اما هزینه آبرسانی به عهده مشترکان است.


وی با اشاره به گلایه مردم از خاکبرداری خیابان ها و کوچه ها، تصریح کرد: شهرداری توپ را به زمین می اندازد اما با شهرداری قراردادی برای بحث آسفالت بسته شد و بهای آن در محل گودبرداری پرداخت شد. بلافاصله انجام می شود توسط شهرداری تعمیر و آسفالت می شود.


78c9a69c 686b 47f7 9682 b1c9a6c271e8 خبر خاکستری

این مسئول افزود: با توجه به مشکلات داخلی شهرداری و محدودیت حجم کار و منابع مالی که در این ارگان وجود دارد، ممکن است سرویس و آسفالت به موقع انجام نشود اما طبق قرارداد هزینه ها توسط شرکت گاز تامین می شود. و به شهرداری پرداخت شد.»


وی در خصوص اقدامات انجام شده برای ساخت جایگاه های CNG گفت: ساخت جایگاه CNG توسط بخش خصوصی و دولتی انجام می شود اما مجوز ساخت توسط شرکت نفت صادر می شود.


میرشکاری گفت: برای احداث جایگاه باید سازمان های خدمات رسان مانند اداره برق و آب پاسخگوی نیاز جایگاه باشند و پس از آن شرکت گاز قسمت اصلی ایستگاه را که گاز است در این منطقه سه به چهار ایستگاه CN. G در شهر زاهدان برنامه ریزی شده و پس از ساخت گاز در این جایگاه ها تزریق می شود.


وی با اشاره به نامه ای مبنی بر کسری بودجه استانی استان خراسان جنوبی در فضای مجازی، گفت: اصلا این اتفاق نیفتاده و با توجه به فضا و مشکلاتی که به وجود آمده، مدیر وقت شفاف سازی کرده است. تمام تلاش مسئولان در دستگاه های رسمی این است که بودجه از استان برنگردد.


رئیس شرکت گاز استان با اشاره به عدم نصب علم در برخی از خیابان ها خاطرنشان کرد: شهروندان با شرکت گاز بلوار جمهوری تماس گرفته و درخواست نصب علم را داشته باشند علاوه بر ارتباط نرم افزار CRM با مشتریان و تلفن گویا 1594 انواع و اقسام را دریافت می کند. انتقادات و پیشنهادات شبانه روزی


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید