افزایش حقوق بازنشستگان اعطا شد

افزایش حقوق بازنشستگان اعطا شد

بر اساس دستور رئیس جمهور افزایش مستمری مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی در وزارت رفاه اجتماعی بررسی می شود و در صورت تصویب، حقوق این سطوح در سال جاری 38 درصد افزایش می یابد.

علی اصغر بیات رئیس مرکز عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در تاریخ 22 فروردین ماه امسال از افزایش حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1401 خبر داد که افزایش 57.4 درصدی برای حداقل دستمزدها، 38 درصدی برای افراد مستمری بگیر. سایر سطوح به اضافه 515 هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه می شود.

این در حالی است که سن بازنشستگی سایر سطوح مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال 1401 باید 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان افزایش می یافت که بعداً از سوی دولت رد شد در هفته های اخیر، اجتماعی چالشی بین دولت بوده است. مجلس و مراکز بازنشستگی

در همان اطلاعیه ریاست جمهوری، رئیس جمهور به معاون اول خود دستور داد تا افزایش مستمری در سایر سطوح بازنشستگی را بررسی کند.

در همین رابطه علی بهادر جهرمی سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود نوشت: در پی مطالبات گروهی از مستمری بگیران در خصوص وضعیت آنها در سال جاری، رئیس جمهور به معاون اول رئیس جمهور دستور داد تا با حضور نمایندگان مجلس به موضوع رسیدگی کند. مستمری بگیران و سازمان تامین اجتماعی و پیشنهادات حمایتی خود را ارائه می کند

همچنین علی دخانکیا رئیس کانون بازنشستگان استان تهران درباره تصمیمات اخیر در خصوص افزایش حقوق مستمری بگیران (سایر سطوح) گفت: تصمیم گیری در این زمینه از سوی دولت به وزرای عضو محول شده است. هیئت امنای SSO.

هیات امنای سازمان تامین اجتماعی دارای نمایندگانی از 3 گروه کارگری، کارفرمایی و دولت است و نظر هر دو گروه در خصوص افزایش 38 درصدی مستمری بگیران در سایر سطوح مثبت است و امیدواریم نظر نمایندگان دولت نیز در این زمینه مثبت باشد. در هیات امنای تامین اجتماعی نیز مثبت است.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران تصریح کرد: در رابطه با افزایش حقوق مستمری بگیران سایر رده ها و افزایش 38 درصدی این قشر از جامعه، رئیس جمهور با توجه به مشکلات موجود 3 بار دستور ورود معاون اول خود به این حوزه را صادر کرد. مستمری بگیران اما پس از چند ماه نتیجه ای حاصل نشد و در ادامه سیاست شورای اسلامی، شورای اسلامی با صدور نامه ای مصوبه دولت مبنی بر افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان سایر رده ها را لغو کرد و بر این اساس دولت مصوبه ای را اعلام کرد. مدت هفتگی تعیین تکلیف مستمری بگیران سایر سطوح می باشد.

دهقانکیا گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلاتی که مستمری بگیران در این زمینه دارند، امیدواریم هر چه سریعتر افزایش حقوق 38 درصدی مستمری بگیران سایر رده های عملیاتی تصویب شود. مبنای دولت نیز باید این موضوع را جدی بگیرد و در این زمینه مجلس موافق افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان است.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران درباره زمان افزایش حقوق مستمری بگیران سایر رده ها و افزایش 38 درصدی حقوق آنها در سال 1401 افزود: پیش بینی می شود روز شنبه 24 مردادماه امسال تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان تعیین شود. جلسه هیأت امنای سازمان بیمه اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید