افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی متناسب با افزایش حقوق مصوب کارگران / 400 هزار مسکن کارگری


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836713

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب افزایش مستمری ها متناسب با افزایش حقوق کارگران خبر داد و گفت: برای حمایت از کارگران در نهضت ملی مسکن باید 400 هزار مسکن ساخته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با استقبال از هفته کار و زحمت به همه کارگران میهن بزرگ ایران اسلامی، گفت: وقتی با خانواده‌هایشان از کارگران صحبت می‌کنیم، بیشتر می‌شود. بیش از 60 درصد از جمعیت و این جمعیت جمعیت بسیار زیادی است.

وی به اهمیت کار و کارگر در اندیشه و اندیشه اسلامی تصریح کرد و افزود: در نظریه اقتصاد اسلامی، نیروی کار مهمترین عامل تولید تلقی می شود و به گفته سید محمد باکرصدر، پدر اقتصاد اسلامی در کتاب اقتصاد، سرمایه چیزی جز کار سخت نیست، «او عامل اصلی تولید نیروی کار است و به همین دلیل کار و کارگر از افتخار خاصی برخوردار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بوسیدن دست کارگر توسط پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: در ادبیات و معارف اهل بیت به موضوع تحقق کارگر پس از مصافحه ای که سعد انصاری کشاورزی می کرد و دست های خشن داشت، گفت: این دستی است که آتش با آن تماس ندارد.

عبدالملکی در ادامه سخنان خود بزرگترین گناه در سنت اسلامی را پرداخت نکردن دستمزد کارگران دانست و ادامه داد: راه خدا.

وی کارگران را پدیدآورندگان انقلاب اسلامی دانست و گفت: کارگران عامل پایداری و پایداری انقلاب اسلامی بودند. در دوران پس از انقلاب 14 هزار شهید در پاسداشت قشر بزرگ کارگری تقدیم کشور شد. در دوران سازندگی و دوران تحریم، کسانی که پیشمرگه و پیشتاز حمایت از مردم عزیز و تحمیل این شکست مفتضحانه در موضوع تحریم های آمریکا بودند، به راستی جامعه عزیز کارگر بودند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به دستور خداوند اشاره کرد و افزود: خداوند در قرآن حکم فرمود: «شما را از زمین آفرید و بر آن بنا کرد.» خداوند شما را در زمین آفرید و به شما دستور داد که تزکیه کنید. کارگرانی هستند که فرمان خداوند متعال را حفظ می کنند.

عبدالملکی یادآور شد: مقام معظم رهبری پیوسته بر ارزش کارگر تاکید داشتند و برای کارگران عنوان ستون فقرات اقتصاد مولد کشور را به کار بردند و فرمودند اگر کشوری بخواهد اقتصاد مترقی و مستقل داشته باشد، رونق اقتصادی به معنای واقعی است. کلمه باید مراقبت از طبقه کارگر باشد.

وی کار و کارگر را دولت سیزدهم مردمی از اهمیت ویژه ای برشمرد و گفت: در تمام سفرهای استانی آقای رئیس جمهور با جامعه کارگری دیدار می کند. رئیس‌جمهور در فضاهایی در محیط کار حضور داشت که حتی مسئولان محلی و استانی قبلاً نرفته بودند، «آنها بودند، در معادن حضور داشتند که شرایط حضور در آنجا بسیار سخت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رئیس جمهور اینجانب را به عنوان کارمند کارکنان دولت به عنوان وزیر کار مأمور کرده تا تمام تلاش خود را برای خدمت به جامعه کارگری کشور انجام دهم، افزود: وزارت تعاون، کار و کمک های اجتماعی علت آن این است که گستره وسیعی دارد و بیش از 70 درصد مردم ایران وابسته به این وزارتخانه هستند.

عبدالملکی ادامه داد: در حوزه کار، کیفیت کار، در حوزه آینده نظام بازنشستگی، در حوزه رفاه، فقرزدایی و فقر و در حوزه اموال انسانی مدیریت سالن را رصد می کنیم. و شرکت های املاک کارآمد این وزارتخانه.»

وی به عنوان یکی از اقدامات در حوزه کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افزایش مناسب حقوق کارگران با همکاری جامعه کارگری اشاره کرد و گفت: با همکاری جامعه کارگری و کارفرما،

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معیشت کارگران را از موضوعات مهم در دولت سیزدهم مردم دانست و گفت: برای بهبود معیشت کارگران تلاش می کنیم. بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای یکی از موضوعات مرتبط با کیفیت کار است به طوری که در ماه های اخیر 110 مرکز طب کار با کمک کارفرمایان تاسیس کرده ایم و 500 هزار کارگر در کشورمان خدمات بهداشتی دریافت کرده اند.

عبدالملکی امنیت شغلی را یکی دیگر از محورهای مهم در حوزه کارگری معرفی کرد و گفت: 1067 کارخانه و شرکتی که مشکل اقتصادی داشتند رسیدگی کردیم و با حل مشکلات آنها برای حدود 500 هزار کارگر امنیت شغلی ایجاد شد. تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت 400 هزار مسکن کارگری که در حال اجراست و در سال 1401 بخشی از ثمرات آن را خواهیم دید.

وی راه اندازی 300 مرکز حمایت از تولید، 600 مدال ورزشی جهانی از جامعه کارگری و فعالیت های فرهنگی در مسابقات سراسری قرآن را از دیگر فعالیت های مرتبط با جامعه کارگری اعلام کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلاش برای افزایش بهره وری کارگران و کارفرمایان را از دیگر دستاوردهای حوزه کار و تولید برشمرد و افزود: در نیمه دوم سال گذشته 600 مرکز دیگر راه اندازی شده است. سال.”

عبدالملکی بازرسی ویژه از مراکز دولتی و دولتی در نیمه دوم سال گذشته را از دیگر اقدامات وزارت کار عنوان کرد و گفت: در حال اعلام کارخانه ها هستیم.

وی فعالیت کارگران بدون بیمه را مانعی برای حفظ آینده آنها دانست و گفت: اکثر کارگران بدون بیمه و آینده کار می کنند. با موفقیت های خوبی در سال گذشته یک میلیون و 144 هزار نفر به سازمان تامین اجتماعی اضافه شدند که 400 هزار نفر آنها جدیدالورود و بیش از 700 هزار نفر قبلا شاغل بوده و بیمه نشده اند. 70 درصد این عملکرد مربوط به نیمه دوم سال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش مستمری کارگران را متناسب با افزایش دستمزد تصویب کرد که با تصویب شورای عالی کار و ارسال آن به دولت، امید است در جلسات آتی هیئت دولت مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

عبدالملکی با اعلام اینکه سهم سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان کارگران را از 30 درصد به 50 درصد رساندیم، ادامه داد: وام قرض الحسنه کارگران را 40 درصد افزایش دادیم و امسال نیز مجددا افزایش می یابد. افزایش قابل توجهی داشته باشد.»

وی از اجرای قانون جوانان برای جمعیت با پرداخت حقوق ماهانه مرخصی زایمان به کارگران باردار خبر داد و گفت: سال گذشته پرداخت ماهانه حقوق کارگران را معرفی کردیم و در گذشته پس از 9 ماه پرداخت می شد. اکنون به استثنای حقوق اول که دو ماه طول می کشد، حقوق مابقی ماه ها به صورت ماهانه پرداخت می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه مبارزه با فساد در شرکت هایی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آنها به مردم سپرده شده است، گفت: ما متعهد هستیم که دست افراد ناسالم را قطع کنیم. ” بستن مجاری فساد در 8 ماه گذشته سامانه افشاگری را اجرا کردیم و بررسی های میدانی و امنیتی علاوه بر سامانه سوت زنی بیش از 1000 مورد فساد و تخلف شناسایی و بیش از 700 پرونده برای تکمیل آنها در حال پیگیری است. مورد. ارسال به مراجع قانونی برخی از این پرونده ها به قوه قضائیه ارسال شده و مابقی در حال تکمیل و ارجاع است و قول داده ایم دست مفسدان و سارقان اموال مردم را در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قطع کنیم و نیستیم. ترس از آشفتگی در این زمینه ما با جدیت برنامه را دنبال خواهیم کرد.

عبدالمالکی گفت: بحمدالله جامعه کارگری و تولیدی کشور با انگیزه است و تعدیل نیروی کار در فروردین ماه 1401 نسبت به فروردین سال گذشته کاهش یافته است و این به معنای دو فکری کارگران و کارفرمایان دوره جدید است. آرمان انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب تلاش مضاعف برای سازندگی کشور است. سال 1401 به فضل الهی سال بهتری برای کارگران و کارفرمایان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید