افزایش خطر آب مروارید در نتیجه استفاده از عینک نامناسب / محافظ چشم با انتخاب عینک مناسب


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818652

همزمان با آغاز فصل تابستان، بازار فروش عینک آفتابی در چهارراه رسولی زاهدان داغ شده و با وجود غیراستاندارد بودن، شهروندان و مسافران نوروزی بدون توجه به سلامت چشم وفادار آنها شده اند. مشتریان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ فصل تابستان در بازار عینک آفتابی گرم است اما آشنایی خریداران با معیارهای یک عینک بسیار مهم است زیرا عینک آفتابی از چشم محافظت می کند. سلامتی در برابر این نور خورشید است.

اشعه ماوراء بنفش خورشید از جمله مواردی است که می تواند برای چشم مضر باشد. برای آسیب رساندن به چشم نیازی نیست مستقیم به خورشید نگاه کنید.

اما این روزها حال و هوای چهارراه رسولی زاهدان با ورود مسافران نوروزی بسیار تغییر کرده است و در این میان دستفروشان نیز غفلت نکرده و اثاثیه خود را در گوشه پیاده روها پراکنده کرده و با چربی سوزی مشتریان بسیاری را به سمت خود کشانده اند. .

در این میان، عینک های آفتابی به دلیل گرما بسیار رونق دارند و اکثر خریداران با وجود ماهیت غیرعادی عینک و آسیب احتمالی به سلامت چشم، آنها را خریداری و استفاده می کنند.

اگرچه در ماه های گرم سال که تابش نور خورشید بیش از هر زمان دیگری افزایش می یابد، افراد هنگام خروج از منزل و زیر نور مستقیم آفتاب از عینک آفتابی استفاده کنند، اما; عینک باید پلاریزه و دارای 400 “UV” باشد.

نور خورشید را با عینک آفتابی استاندارد محدود کنید

دکتر اسدالهی، فوق تخصص شبکیه چشم در بیمارستان چشم پزشکی الزهرا زاهدان، چشم را مهم ترین ابزار ارتباط با محیط و عامل کلیدی در شناخت زیبایی کیهان دانست. اندام حساس تحت تاثیر قرار می گیرد و گاهی عواقب آن به حدی است که صدمات جبران ناپذیری به بار می آورد.

وی افزود: یکی از این عوامل محیطی نور خورشید است، همانطور که روزهای آفتابی برای ما جذاب هستند، آسیب های جبران ناپذیری به چشم وارد می کنند.

به گفته این متخصص شبکیه، با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور به ویژه در استان سیستان و بلوچستان به ویژه در فصل بهار میزان تابش نور خورشید و اشعه های مضر نور چشمگیر است که با استفاده از عینک آفتابی مناسب آسیب کمتری به چشم وارد می کند. اتفاق می افتد.

وی افزود: عدم استفاده از عینک آفتابی مناسب علاوه بر قرمزی و خستگی چشم، باعث کاهش میدان دید، افزایش میزان خطاهای بینایی و افزایش احتمال ابتلا به آب مروارید می شود.

اسدالهی ادامه داد: انتخاب عینک آفتابی مناسب بسته به شغل و محیط کاری هر فرد متفاوت است، هر فردی به عینک آفتابی خود نیاز دارد که در این صورت چشم پزشک و اپتومتریست می توانند در انتخاب عینک آفتابی مناسب کمک کنند. .

این متخصص شبکیه چشم با اشاره به رنگ های مختلف عینک های آفتابی گفت: به طور کلی عینک آفتابی برای رنگ های قهوه ای و خاکستری مناسب است و اشکال منحنی در محیط های تابش نور بیشتر مناسب است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید