افزایش دستمزد بیمه تمام شده است؟

افزایش دستمزد بیمه تمام شده است؟

روز جدید مهدی مجیدی عضو شورای عالی مستمری بگیران تامین اجتماعی استان تهران ابراز امیدواری کرد: اقدامات پیگیری مجلس در زمینه تحقق افزایش حقوق قانونی مصوب شورای عالی کار و هیات مدیره مدیران سازمان تامین اجتماعی نهایی می شوند.

نشست مشترک بازنشستگان جامعه کارگری شرق تهران در حسینیه صاحب زمان (عج) شرق تهران برگزار شد. این جلسه به دعوت اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری شرق تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فتح الله بیان، معاون اجرایی خانه کارگر شرق تهران ضمن خیرمقدم به بازنشستگان حاضر در جلسه و دعوت از آنان برای شرکت در انتخابات کانون بازنشستگان هفته آینده گفت: هدف ما این است که به نتیجه برسیم. حقوق بازنشستگان در سه دهه گذشته و اکنون به دنبال حقوق خود هستند.

مهدی مجیدی، عضو شورای عالی مستمری بگیران تامین اجتماعی استان تهران نیز ابراز امیدواری کرد: پیگیری های مجلس در زمینه تحقق افزایش حقوق قانونی مصوب شورای عالی کار انجام شود. و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم اقدامات بعدی فعالان در حوزه بیمه تکمیلی موفق باشد و بتوانیم خدمات بهتری به مستمری بگیران ارائه دهیم.

عضو مرکز عالی تامین اجتماعی مستمری بگیران با اشاره به انتخابات هیات مدیره مرکز عالی تامین اجتماعی تهران از مستمری بگیران خواست برای بهبود روند پیگیری حقوق بازنشستگان در انتخابات کانون شرکت کنند. به ارائه خدمات، پیگیری ها و درخواست ها ادامه دهید.

در ادامه عبدالله محتاری، قائم مقام کانون بازنشستگان استان تهران در امور تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی مدعی است ما به نسبت سهمی که به صندوق داریم از تامین اجتماعی بهره مند می شویم اما دولت و تامین اجتماعی اصولی را اتخاذ کرده اند. قوانین جذب و تامین اجتماعی زیر پا گذاشته می شود این در حالی است که دولت مزایای ریالی مستمری بگیران و کارمندان خود را افزایش داده است.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان بازنشستگان نباید تنها با وزرا و وکلا ملاقات داشته باشند و مطالبه گری کنند، گفت: نمایندگان بازنشستگان نباید بگویند سازمان بیمه ورشکست شده است و باید به دنبال حقوق بازنشستگان باشند و به دنبال احقاق حقوق آنها باشند و نباید با مردم همدردی کنند. دولت.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه کانون بازنشستگان تهران به تنهایی نیم میلیون نفر پشت سر دارد و توان آن کم نیست، گفت: در بیان حق و حقوق خود به دولت و تامین اجتماعی نباید دریغ کرد و از گفتن این موضوع که دولت بر دوش صندوق تامین اجتماعی مدیون ما و مهمانان ناخوانده است.

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در این دیدار اظهار داشت: حدود 900 هزار مستمری بگیر زیر حداقل حقوق داریم. یک میلیون و 225 هزار حداقل دستمزد هم داریم. در این طیف دو میلیون و 125 هزار نفر زیر مجموعه هنر می شوند. 41 قانون کار و ماده. 111 قانون تامین اجتماعی که 57.4 درصد افزایش داشته است. 3 میلیون و 400 هزار بازنشسته تأمین اجتماعی باقیمانده، یعنی حدود یک و نیم میلیون نفر، از رده های متوسط ​​و غیره هستند.

وی ادامه داد: 225 هزار نفر حداکثر دستمزد می گیرند و مابقی درآمد متوسط ​​محسوب می شوند. در صندوق بیمه اجتماعی بر اساس درآمد تعیین شده و میزان حق بیمه تعیین می کند که مستمری چقدر خواهد بود. دولتمردان می گویند دولت حقوق بازنشستگان سایر رده ها را درست کند اما ما می گوییم بر اساس محاسبات اکچوئری حقوق را افزایش دهید.

این فعال کارگری افزود: دولت مدعی است اگر حقوق بازنشستگان را افزایش دهم باید حقوق کارمندان خود را افزایش دهیم و پول نداریم. نظر ما این است که حقوق بازنشستگان شما چند برابر حقوق ماست و این قیاس اشتباه است و مشکل بودجه دولتی به ما ربطی ندارد. ما خواهان افزایش دستمزدها بر اساس درآمدهای معین و ورود افراد به صندوق هستیم و دولت باید منطق را بپذیرد.

به گفته حنا کارگر معاون امور استان ها، دولت از جیب خود حقوق کارگران را می دهد و ما چیزی اضافه نمی خواهیم. ما 362 هزار میلیارد طلب از دولت داریم و حق و حقوقمان در چنته داریم. این در حالی است که تعجب می کنیم چرا شورای عالی مستمری بگیران به سازمان تامین اجتماعی اجازه داده تا قبل از تصمیم گیری نهایی، احکام قانونی بازنشستگان را در لیست مستمری بگیران قرار دهد؟

صادقی در ادامه تصریح کرد: فشار ما موثر است. پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با نظر ما موافق نبود اما مذاکرات و فشارهای ما باعث شد که او با ما مستمری بگیران موافق باشد. نمایندگان مجلس در کمیته مصالحه تشخیص دادند که تصمیم دولت با قانون اساسی مغایرت دارد. رئیس مجلس بین 10 تا 30 روز فرصت دارد تا مصوبه اجرایی مجلس را به دولت ابلاغ کند و فقط تا سوم تیرماه فرصت دارد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: دولت موظف است سازمان تامین اجتماعی را بر اساس تبصره چهار قانون بودجه ۱۴۰۱ و بند (الف) موظف به صدور احکام مزدی بر اساس اعمال تناسب دستمزدها کند. به بازنشستگان علاوه بر این، دولت باید هر آنچه از تعدیل سال های گذشته باقی مانده است را اضافه کند. راهکار دیگر ما شکایت به دیوان عدالت اداری پس از عدم رسیدگی مجلس است.

وی افزود: هر سه ما در این سناریو با مذاکره پیش می رویم. همچنین برای تعدیل حقوق بازنشستگان مذاکره خواهیم کرد. از زمان دولت احمدی نژاد، ما به تناسب فشار می آوریم زیرا کسانی که سه برابر حداقل دریافت کرده اند، در طول این سال ها مطالبات زیادی را دریافت نکرده اند. الان هم 900 هزار نفر 25 درصد از تعدیل سال های گذشته را باید پرداخت کنند.

صادقی در پایان گفت: در زمان شریعتمداری و دولت قبل باید پنج درصد از سهام شستا را به صندوق تامین اجتماعی می بردیم که همچنان معلق است.

دیدگاهتان را بنویسید