افزایش قربانیان پیامک های جعلی سامانه ثنا در کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 17:42
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915905

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویار احمد گفت: با وجود هشدار پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری پیامکی در اخطاریه الکترونیک قضایی «ثنا»، شاهد افزایش قربانیان جرم در این استان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ سید مهدی عمران فر در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص پیامک جعلی سامانه ثنا در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در این روش کلاهبردار آدرس اینترنتی سامانه ثنا را جعل کرده و پیامکی با محتوایی از این قبیل ارسال می کند. به عنوان اطلاع رسانی، ثبت شکایت در سیستم و غیره. لینک پرداخت را برای شهروندان ارسال می کنند و از آنجایی که برخی از شهروندان از این سیستم ها و نحوه کار آن اطلاعی ندارند و مبلغ درج شده بسیار ناچیز است، روی لینک کلیک کرده و پرداخت را انجام می دهند.

وی افزود: لینک وارد شده در این پیامک ها حاوی بدافزار است و با این ترفند مجرمانه، مجرمان سایبری اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت می برند و از حساب بانکی آنها برداشت غیرمجاز انجام می دهند.

سرهنگ عمران فر یادآور شد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه هیچ ارتباطی ندارد و در صورتی که افراد طی اخطاریه الکترونیکی قضایی پیام هایی مبنی بر درخواست پرداخت مبلغی هر چند ناچیز دریافت کرده باشند، آن پیام جعلی است.

این مسئول تصریح کرد: پیامک ثنا از شماره خصوصی ارسال نمی شود و شماره ادلیران تنها مرجع معتبر برای پیگیری است و در صورت مشاهده چنین پیام هایی کافیست آن ها را حذف کنید و روی لینک ناشناس کلیک نکنید.

سرهنگ سید مهدی عمران فر از شهروندان درخواست کرد: در صورت برخورد با موارد مجرمانه و مشکوک می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir و یا مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا با شماره تلفن 096380 اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید