افزایش مراقبت های بهداشتی مرزی برای جلوگیری از شیوع وبا

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: بر اساس آخرین اطلاعات موجود 15 مورد تایید شده ابتلا به وبا در استان کرمانشاه شناسایی شده و خوشبختانه اخیرا مورد جدیدی از این بیماری نداشته ایم.

وی افزود: با توجه به فصل گرم سال احتمال انتقال بیماری وبا وجود دارد لذا مردم مراقب اقدامات پیشگیرانه باشند.

شاه آبادی تصریح کرد: برای پیشگیری از این بیماری رعایت توصیه‌های بهداشتی از جمله شستن دست‌ها، نوشیدن آب و غذای سالم، ضدعفونی کردن میوه‌ها و سبزیجات، پرهیز از مصرف غذاهای خام و آب جوشاندن غیر ایمن ضروری است.

وی با اشاره به نقش مرزبانی در پیشگیری از شیوع بیماری وبا بیان کرد: علاوه بر افزایش مراقبت های بهداشتی مرزی، آموزش و اطلاع رسانی گسترده به مردم از دیگر اقدامات اداره بهداشت است.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: تجهیزات تشخیصی از جمله کیت های تشخیص و شناسایی وبا در استان کرمانشاه موجود است و حوزه درمانی نیز برای ارائه خدمات لازم به بیماران مبتلا در آمادگی کامل است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: وبا از دو طریق مستقیم و غیرمستقیم به افراد دیگر سرایت می کند که راه مستقیم از طریق تماس با ترشحات و مدفوع بیماران مبتلا و راه غیرمستقیم از طریق افراد آلوده است. آب و غذا منتقل خواهد شد.

شاه آبادی با بیان اینکه بیماران در صورت مشاهده علائم احتمالی بیماری وبا به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند، گفت: مراجعه سریع به مراکز درمانی نقش بسیار مهمی در پیشگیری از مرگ و میر ناشی از این بیماری دارد.


افزایش شهرهای قرمز در رابطه با شیوع کرونا

وی از فرا رسیدن موج هفتم کرونا خبر داد و افزود: البته این روزها با توجه به افزایش شهرهای قرمز از نظر شیوع کرونا در چهار شهر و قرار گرفتن شش شهر در وضعیت نارنجی، پیگیری بسیار ضروری است. پروتکل های بهداشتی

به گفته شاه آبادی، هم اکنون واکسیناسیون علیه کرونا در 815 مرکز بهداشتی درمانی انجام می شود.

وی گفت: مردم همچنان می توانند برای دریافت واکسن کرونا به تمامی مراکز بهداشتی درمانی، مراکز درمانی و مراکز تلفیقی خدمات بهداشتی درمانی شهری و روستایی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید