افزایش مستمری بیمه شدگان در اردیبهشت/ سازوکار افزایش دستمزد

افزایش مستمری بیمه شدگان در اردیبهشت/ سازوکار افزایش دستمزد

موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی چهارشنبه هفته گذشته از افزایش حقوق بازنشستگان و به عبارتی اجرای بندهای 96 و 111 قانون افزایش مستمری های سازمان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: جلسات همچنان ادامه دارد. در سطوح دیگر افزایش یابد.

به گفته وی رویکرد راهبردی تامین اجتماعی اتخاذ بهترین تصمیم در حوزه عدالت و حمایت از حقوق ذینفعان با اجماع شرکا و نمایندگان بازنشستگان و بر اساس الزامات و توانمندی های قانونی سازمان است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش محمد حسن زدا، رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: نحوه افزایش حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی توضیح داد: تعیین حداقل دستمزد مستمری بگیران تابع ماده 111 باغ وحش است که بر اساس آن شورای عالی کار هر ساله حداقل دستمزد را تعیین می کند و تامین اجتماعی نیز موظف است برای افراد حداقل دستمزد اعمال کند.

وی افزود: بر این اساس برای امسال کسانی که حقوق پایه آنها در سال گذشته دو میلیون و 650 هزار تن بود با مصوبه شورای عالی کار افزایش یافت و به چهار میلیون و 179 هزار تن رسید.

کارشناس تامین اجتماعی گفت: برای سایر سطوح درآمدی نیز ماده 96 قانون تامین اجتماعی مقرر می دارد که دستمزد باید بر اساس هزینه زندگی تعیین شود. الان منتظریم تامین اجتماعی بقیه سطوح را مشخص کند چون مثل شورای عالی کار نیست و سازمان باید تصمیم بگیرد.

زدا ادامه داد: یادم هست در سال 1377 برای اولین بار جلسه تعیین دستمزد سایر سطوح درآمدی برای همه بازنشستگان به صورت زنده در اینستاگرام پخش شد تا در جریان تصمیم گیری ها قرار بگیرند. شورا و کارشناسان سازمان با بیان نظرات خود هر دو گروه در نهایت تصمیم نهایی گرفته شد. این یکی از معدود سال هایی بود که پس از تصمیم گیری اعتراضات کمی داشتیم و نشان داد که اگر به مردم اعتماد کنیم و تصمیم را به آنها اطلاع دهیم، هماهنگی بیشتری خواهند داشت.

وی افزود: اکنون در شرایطی هستیم که سازمان قصد دارد آن تصمیم را بگیرد. از مدیران فعلی تقاضا دارم در صورت صلاحدید یک بار دیگر تجربه مفید سال 98 را تکرار کنند. این حق آنهاست که مردم را با جزئیات آگاه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید