افزایش 196 درصدی جرایم سایبری کشف شده در استان مرکزی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; حسن مفهمی شهرشتانی فرمانده انتظامی استان مرکزی در گفتگو با اصحاب رسانه گفت: در 3 سال گذشته تعداد دستگیری ها در حوزه خرده فروشی تقریبا بی سابقه بوده به طوری که رشد 24 درصدی در این بخش مشاهده شده است. .

مفهمی شهرشتانی بیان کرد: قاچاق کالا و ارز یکی از معضلات مهم استان است و میزان کالای قاچاق از نظر ارزش ریالی در استان 336 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در زمینه زمین خواری اقدامات مناسبی انجام شده و 591 هکتار زمین در این زمینه آزادسازی شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: فریاد زدن خودروها و برخورد با این خودروها یکی از دغدغه های مردم است.

مفهمی شهرشتانی بیان کرد: در 5 ماهه اخیر سال جاری سرقت 2 درصد کاهش و کشف سرقت 65 درصد محقق شد، این استان رتبه پنجم کاهش وقوع سرقت را در کشور کسب کرد.

وی ادامه داد: در گذشته پلیس فتا فقط در اراک و ساوه فعال بود اما اکنون پلیس فتا در تمامی استان های استان فعال است، اغلب پلیس فتا استان مرکزی رتبه اول کشور را دارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: کشف جرایم سایبری در استان در 5 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 196 درصد افزایش داشته است.

مفهمی شهرشتانی تصریح کرد: استان مرکزی با وجود جلسات صنفی و کارگری با پلیس خوب کمترین تنش را داشت و در سه سال اخیر میزان شرارت در استان مرکزی 10 درصد و درگیری باندی 18 درصد کاهش یافت و در این مدت زمانی که راهزنان و راهزنان روستا تحت کنترل بودند.

وی بیان کرد: در سه سال گذشته 378 نیروی جدید نیروی انتظامی برای خدمت رسانی بیشتر به مردم به نیروی انتظامی استان مرکزی پیوسته اند که این تعداد تاکنون نبوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ورود 169 خودروی جدید، افتتاح کلانتری 11 تفرش، کلانتری 18 بازار و کلانتری سیزدهم علوی ساوه از دیگر اقدامات و کلانتری 18 این شهرستان است. خنداب 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مفخمی شهرشتانی افزود: ساماندهی محل استقرار خودروهای عملیاتی پلیس، ایجاد اسکان برای 640 نفر از همکاران بی سرپرست، افتتاح آزمایشگاه و مرکز فیزیوتراپی در درمانگاه سیدالشهداء مرکز استان و افتتاح درمانگاه امام جواد(ع) ساوه از دیگر اقدامات است. در سه سال گذشته گرفته شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ارتباط الکترونیکی با دستگاه قضایی از دیگر اقدامات است و فرماندهی انتظامی استان مرکزی در سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر کشوری در این زمینه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید