افزایش 20 درصدی عوارض خروج از کشور در سال 1402/ خودروسازان موظف به عرضه خودرو به بورس کالا هستند.

افزایش 20 درصدی عوارض خروج از کشور در سال 1402/ خودروسازان موظف به عرضه خودرو به بورس کالا هستند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 از افزایش 20 درصدی عوارض خروج از کشور در سال آینده خبر داد و گفت: معافیت مالیاتی 15 درصدی برای والدینی که دارای سه فرزند دیگر هستند در حال بررسی است و این کمیسیون همچنین تصویب کرد که تولیدکنندگان شرکت های خودروسازی باید همه را بفروشند. خودروهای آنها در بازار سهام عرضه می شود.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع در حاشیه جلسه علنی امروز شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق 1402، اظهار کرد: کمیسیون تلفیق مصوب کرد که تمامی واحدهای آموزشی مدارس دولتی واحدهای آموزش وپرورش مدارس دولتی سال 96 وزارت آموزش و پرورش در صورت رعایت الگوی مصرف، مجبور به پرداخت هزینه برق نخواهد بود. گاز و آب آزاد می شود. همچنین به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شد با حفظ و نگهداری راه ها و تجهیزات توسعه رادارهای کشور در مقابله و پیشگیری از بلایای طبیعی، ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز سازمان راهداری را با عمر مفید کمتر از پنج وارد کند. سالها با استفاده از معافیت از عوارض و مالیات قوانین گمرکی و تجارت اعمال می شود.

وی ادامه داد: کمیسیون همچنین تصویب کرد: عوارض خروج از کشور 20 درصد افزایش یافت و این مبلغ صرف زیرساخت های گردشگری می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 در رابطه با مصوبه دیگری از این کمیته اظهار داشت: 1 درصد از منابع دریافتی از محل وصول عوارض کالاها و خدمات سازمان های مناطق آزاد صرف کار پشتیبانی می شود. کمیته به میزان 60 درصد و سازمان اجتماعی به میزان 40 درصد. نرخ عوارض 4 درصدی واردات کالاهای اساسی و دارو در سال آینده از 4 درصد به 1 درصد کاهش می یابد.

زارع گفت: معافیت والدین برای فرزند سوم به بالا 15 درصد تعیین شده است. همچنین کلیه طرح‌های پردرآمد و مفیدی که توسط نیروهای بسیج در بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در مناطق محروم و کم برخوردار روستایی و شهری و شهرستان‌ها اجرا می‌شد از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض معاف بودند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه دیگری از این کمیسیون، کلیه سطوح بسیج مستضعفین (پایگاه ها و حوزه های بسیج)، کلانتری ها، کلانتری ها و موزه های حفاظت مقدس از پرداخت هزینه برق، گاز، آب و فاضلاب، تلفن، عوارض شهرداری و … معاف هستند. باجه ها و کلیه خدمات و وظایف دولتی لغو شد. هزینه تشریفات حل اختلاف شورا برای دعاوی مالی تا 80 درصد هزینه رسیدگی به این دعاوی در محاکم قضایی افزایش می یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 گفت: در کمیسیون تلفیق نیز مصوب شد که شرکت‌های خودروسازی داخلی موظفند خودروهای خود را از ابتدای سال آینده بر اساس برنامه تولید مصوب شورای رقابت بر اساس بند 5 ماده 58 قانون، تولید کنند. قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی از طریق بورس کالا و با توجه به ضوابط مربوطه، شورای رقابت موظف است بر اساس بند 5 ماده 58 قانون اجرای سیاست های کلی، ماده 44، تا پایان فروردین ماه سال آینده قیمت جدید خودروها بر اساس تحلیل کل هزینه ها و با در نظر گرفتن هزینه های تحقیق و توسعه و هزینه های مالی مربوط به فعالیت های تولیدی مصوب حسابرس محاسبه و در فواصل حداکثر سه ماهه مجدداً به روز رسانی کنید. شرکت بورس کالا موظف است 85 درصد مابه التفاوت قیمت تعیین شده در بورس کالا و قیمت مصوب شورای رقابت را به ترتیب به حساب تمرکز صندوق وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها واریز کند. به منظور توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری با توجه به شاخص جمعیت و محرومیت در ارائه صورت پرداخت به ذینفع نهایی به شهرداری های زیر نظر وزارت کشور.

وی درباره این مصوبه توضیح داد: با این مصوبه شرکت های خودروسازی باید تمام محصولات خود را در بورس به فروش برسانند و مابه التفاوت قیمتی که شورای رقابت تحلیل می کند و قیمت عرضه شده در بورس باید 85 درصد آن برای عموم مردم داخلی هزینه شود. حمل و نقل با اولویت مناطق کم برخوردار و کم برخوردار. این مصوبه برای مقابله با سفته بازی و دلالی است.

دیدگاهتان را بنویسید