افزایش 200 درصدی قیمت به کاهش 50 درصدی فروش لوازم التحریر / تورم جولان و کاهش همزمان بازار خودکار و خودکار

ساعت: 19:55
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790395

چالش بزرگ بازار لوازم التحریر با وجود بازگشایی مدارس و دانشگاه ها؛

با وجود افتتاح مدارس در اوایل آذرماه، به دلیل افزایش چشمگیر قیمت ها، فروش لوازم التحریر حتی نسبت به سال های قبل از تاج 50 درصد کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، اپیدمی تاج بسیاری از محاسبات از جمله برگزاری کلاس های حضوری را مختل کرد و البته به بسیاری از اصناف از جمله کلاس لوازم التحریر لطمه زد.

پس از انتشار خبر بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، پیش بینی می شد بازار لوازم التحریر دوباره رونق بگیرد، اما به دلیل افزایش قیمت تا 200 درصد، فروش لوازم التحریر نیز کاهش یافت.

1517a9ad 7c8d 4e4a 84bb 5f0b0dc54263 خبر خاکستری

کاهش 50 درصدی فروش لوازم التحریر در کرمانشاه

محمدتگی زرشکیان در گفت و گو با مرصادنیوز با بیان اینکه مشکلات صنف لوازم التحریر زیاد است، گفت: در حال حاضر قیمت لوازم التحریر متغیر است و این امر مشکلاتی را برای صنف لوازم التحریر ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه لوازم التحریر به اندازه کافی وجود دارد، افزود: امسال نیز به دلیل گسترش تاج و نامشخص بودن زمان بازگشایی مدارس، خانواده ها مانند سال های گذشته از خرید لوازم التحریر خودداری می کنند.

زرشکیان گفت: مردم به دلیل گرانی لوازم التحریر کمتر لوازم التحریر می خرند، بنابراین فروش لوازم التحریر نسبت به سال های گذشته حدود 50 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: امسال قیمت لوازم التحریر به ویژه اقلام خارجی نسبت به سال قبل 60 درصد و نسبت به دو سال قبل حدود 200 درصد افزایش داشته است.

نایب رئیس اتحادیه لوازم التحریر کرمانشاه گفت: واردات برخی از لوازم التحریر خارجی مانند خودکار و مداد ممنوع و یا به شدت محدود شده است.

زرشکیان گفت: حدود 350 تا 400 واحد لوازم التحریر زیر مجموعه صنف مورد نظر است که توسط اتحادیه و بازرسان اتاق اصناف کنترل می شود.

3248da4b 7673 4c3d 8629 f738f14f9d9d خبر خاکستری

وی با گلایه از اداره کل امور مالی و اقتصادی و صمت افزود: برخی از کارکنان وضعیت کاری فروشندگان لوازم التحریر را به درستی درک نمی کنند.

زرشکیان خاطرنشان کرد: در واقع کارکنان به جای اینکه قیمت را از مبدا و مبدا کنترل کنند، به خرده فروشی ها فشار می آورند.

برخورد جدی با موارد گرانی لوازم التحریر

رامین پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: به غیر از بازرسان اتاق اصناف و سازمان صمت، 526 نیروی بسیج بر واحدهای صنفی از جمله لوازم التحریر فروشان کرمانشاه نظارت دارند.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: اگرچه در بررسی معیشت مردم حساسیت بیشتری وجود دارد، اما به مرور زمان از جمله بازگشایی مدارس، مراکز تحویل کیف، کفش و لوازم التحریر به صورت ویژه نظارت می شود.

0b166027 50f1 4ebb b579 bfc970d32148 خبر خاکستری

پهلوانی خاطرنشان کرد: در تمامی صنوف از جمله فروشندگان لوازم التحریر مواردی از گران فروشی مشاهده می شود که با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

وی افزود: بازرسی ها باعث کاهش قیمت نشد، بلکه باعث کاهش قیمت شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید