افزایش 57 درصدی حقوق کارکنان دولت بر اساس قانون کار

افزایش 57 درصدی حقوق کارکنان دولت بر اساس قانون کار

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ایلنا، از تغییر مصوبه دولت برای افزایش حقوق کارکنان مشمول قانون کار قوه مجریه خبر داد. با کارمندان اینگونه در نظر گرفته شد و افزایش حقوق سال 1401 بر اساس افزایش 10 درصدی حقوق کارکنان محاسبه شد.

وی ادامه داد: این مصوبه را به کمیسیون اجتماعی آوردیم و بررسی کردیم و طی نامه ای به شورای اجرا اعلام کردیم که این مصوبه مغایر با قانون است و افزایش حقوق کارکنان مشمول قانون کار باید بر اساس مصوبه شورای عالی کار «کمیسیون اجتماعی نیز طبق اصل 138 قانون اساسی به تصویب شورای اجرایی و برای بررسی به دولت ارسال شد.

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: دولت پس از دریافت نامه هیات اجرایی بررسی های لازم را انجام و مصوبه خود را به استناد ماده 138 اصلاح و تبصره ای به مصوبه قبلی الحاق کرد مبنی بر اینکه تبصره 2 – افزایش حقوق و مزایا. و «کارکنان فوق العاده قانون کار شاغل در دستگاه های اجرایی مشمول مقررات قانون کار خواهند بود».

وی گفت: در واقع خبر خوشی که می توانیم به بستگان شاغل در قوه مجریه و مشمول قانون کار بدهیم این است که با ورود کمیسیون به این مصوبه و بررسی آن که غیرقانونی تلقی شد، این نظر به تصویب رسید. هیئت اجرایی اصلاحیه ای که دولت در مصوبه قبلی خود ارائه کرده است، بر اساس مصوبه شورای عالی کار که افزایش 57 درصدی را پیش بینی کرده بود، حقوق کارکنان مشمول قانون کار را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید