حمیدرضا حاجی بابایی در تشریح جلسه روز یکشنبه 29 آذرماه فراکسیون فرهنگیان در مجلس که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: در جلسه امروز موضوعات مختلفی از جمله رتبه بندی معلمان، ذخیره مطرح شد. صندوق دانشگاه فرهنگیان و اورژانس ویژه معلمان با جمع بندی انجام شده در این جلسه بر اجرای کامل نظام رتبه بندی تاکید شد.
نماینده مردم همدان و فامینین در مجلس با تاکید بر تسریع در رتبه بندی معلمان، افزود: در این جلسه همچنین تاکید شد که قانون برای دانش آموزان و معلمان جدید که به تازگی وارد عرصه شده اند نیز اعمال شود. از تدریس تأخیر یا عدم انجام آن تخلف از قانون تلقی می شود.
وی افزود: برای کارکنان اداره اداری آموزش و پرورش که حدود 3000 نفر از آنها طبقه بندی نشده اند، به همراه کارکنان مدرسه، کمک هزینه ویژه اضافی برای افزایش حقوق در نظر گرفته شده برای برخی موسسات از طریق کمک هزینه فوق العاده اضافه با حداکثر اخذ در نظر گرفته می شود. افزایش 50 درصدی برای نیروهای آموزشی و آموزشی.
حاجی بابایی دانشگاه فرهنگیان را قلب تپنده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت: این دانشگاه باید به جایگاه اصلی خود برسد و با استخدام معلم و دانشجو و حفظ اعتبارات این دانشگاه، این دانشگاه در سطح سند باشد. تحول اساسی
رئیس فراکسیون آموزش و پرورش مجلس از کمبود 300 هزار معلم در آموزش و پرورش خبر داد و افزود: این کمبودها از معلم پرورشی تا معلم ورزش و معاونت آزمایشگاهی را شامل می شود. اگر بخواهیم آموزش زنده داشته باشیم باید 300 هزار معلم را از طریق دانشگاه فرهنگیان تربیت کنیم و به کلاس های درس بفرستیم. حتما دانشجویی که در دانشگاه تربیت معلم درس خوانده بهتر می تواند تدریس کند.
وی دستور کار دیگر جلسه امروز فراکسیون فرهنگیان را موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان دانست که سود آن کاهش یافت و در این خصوص گفت: آموزش و پرورش از عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان دست بردارد و این صندوق در سهام شرکت کند. بازار سود آن نصیب معلمان و سهامداران بازنشسته خواهد شد. این میزان بروکراسی اداری در صندوق به هیچ وجه قابل قبول نیست.
حاجی بابایی دانش آموزان را سرمایه اصلی کشور دانست و افزود: آموزش و پرورش باید هزینه شود و این نهاد تحت حمایت دولت باشد متاسفانه در کشور ما مسکنی که باید خصوصی باشد دولتی شده است اما آموزش و پرورش که دولتی ترین نهادی که باید باشد خصوصی می شود و این بزرگترین ضربه به آموزش و پرورش است که سال ها قابل جبران نیست.