افشای؛ مطالبات وحشیانه لیونل مسی از بارسلونا

تصمیم لیونل مسی برای جدایی از بارسلونا در تابستان 2020 به یکی از جنجالی ترین اتفاقات پنجره نقل و انتقالات تابستانی امسال تبدیل شده است.

حواشی پیرامون این تصمیم به قدری زیاد بود که همه رویدادهای دیگر تابستان شلوغ پس از کرونا را تحت الشعاع قرار داد و برای مدت طولانی ادامه داشت.

در آن زمان این ستاره سابق بارسا در حال مذاکره برای امضای قرارداد جدید با مدیران وقت بارسا بود که در نهایت این مذاکرات به نتیجه نرسید، او قرارداد خود را تمدید نکرد و زمانی که مشتاق ادامه حضور در این تیم بود مدیریت خوان لاپورتا او به دلیل شرایط مالی نتوانست قرارداد جدیدی را امضا کند و در نهایت به پاری سن ژرمن پیوست و همه را تحت تاثیر اشک های خود قرار داد.

حالا روزنامه اسپانیایی ال موندو با بررسی ایمیل ها و اسنادی که بین خورخه مسی، پدرش و وکلایش و همچنین مدیران بارسا رد و بدل شده بود، اسنادی را منتشر کرد که نشان از درخواست های عجیب مسی برای تمدید قرارداد با بارسا دارد.

بر این اساس، این بازیکن آرژانتینی دو درخواست مهم داشته است که یکی داشتن صندلی اختصاصی در نوکمپ برای خانواده خود و لوئیز سوارز و دیگری داشتن هواپیمای اختصاصی برای سفر با خانواده خود و خانواده بازیکن اروگوئه ای است. در زمان کریسمس

اما این پایان ماجرا نیست و بندهای جالب دیگری از سوی این بازیکن برای تمدید قرارداد مطرح شده است. درخواست برای تمدید سه فصل تا سال 2023، حذف بند فسخ و استفاده از بند فسخ نمادین 10000 یورویی، پاداش تمدید قرارداد 10 میلیون یورویی، بازگرداندن دستمزدهایی که به دلیل شرایط توزیع جهانی ویروس کرونا کاهش یافته بود، اما با حقوق سه درصد

در عین حال با وجود تمام مشکلاتی که این باشگاه داشت مبلغی نزدیک به 75 میلیون یورو دریافت می کرد.

جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس وقت باشگاه بارسا، با این خواسته ها موافقت کرد، اما از پذیرش حذف بند فسخ 7000 میلیون یورویی و پرداخت 10 میلیون یورو برای تمدید قرارداد خودداری کرد.

پدر این بازیکن در ایمیلی خطاب به آلفونسو نابوت، رئیس دفتر خانواده مسی که مدیریت حرفه و ثروت این بازیکن را بر عهده دارد، نوشت: «اجازه دهید وزن شمشیر را روی سرشان احساس کنند. به نظر می رسد تصمیم آنها برای تحت فشار قرار دادن این باشگاه بسیار جدی بوده است.

لیونل مسی و جوزپ ماریا بارتومئو آخرین قرارداد مشترک خود را در سال 2017 در بارسلونا امضا کردند.
در یکی از این ایمیل ها تلاش بارتومئو برای متقاعد کردن مسی و نمایندگانش برای امضای قرارداد جدید به وضوح نشان می دهد که او تمام تلاش خود را برای حفظ این بازیکن و ماندن او در نوکمپ تا پایان دوران فوتبالش به کار گرفته است.
اما ظاهرا نزدیکان این بازیکن از همان زمان به فکر شرایط جدایی او از این باشگاه بوده اند. پدر مسی در پاسخ به بارتومئو نوشت:

اینکه آیا لیونل به حضور خود در این باشگاه ادامه می دهد یا خیر بستگی به این دارد که اوضاع در آینده چگونه پیش خواهد رفت.

هیئت مدیره بارسا همچنین سعی کرد در قرارداد جدید او 30 درصد دستمزد این بازیکن را کاهش دهد، تصمیمی که نمایندگان او ابتدا پذیرفتند، اما تنها پس از آن که بارتومئو تمایل خود را برای امضای قراردادی سه ساله با پاداش 10 میلیون یورویی اعلام کرد. و همین امر باعث خشم نمایندگان آن بازیکن و ارسال فکس معروف مسی به آن باشگاه شد تا تصمیم خود را برای جدایی اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید