افکار سکولار دانشگاه ها را تهدید می کند / جریان های انحرافی تلاش می کنند بر نظام آموزشی تأثیر بگذارند


ساعت: 14:44
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837477

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تفکرات سکولار نظام سرمایه داری تمام تلاش خود را می کند تا با آموزه های شیطانی نظام معارف اسلامی را به انحراف بکشاند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; آیت الله سیداحمد علم الهدی صبح امروز در دیدار جمعی از بسیجیان فرهنگیان که میزبان نمایندگی ولی فقیه در استان بودند، با اشاره به یکی از فرمایشات امام خمینی (ره) در تجلیل از مقام معظم رهبری. آموزش و پرورش گفت: انقلاب اسلامی محدود به تغییر نیست حاکمیت بیشتر یک انقلاب فرهنگی بود و مردم عمدتاً برای اینکه اسلام و مبانی فرهنگی آن بر همه امور خود حاکم باشد قیام کردند و در این میان آموزش یکی از مهمترین عرصه هاست.

وی افزود: در میان همه جملات، موضوعات و سخنانی که در همه اعصار برای تبیین مقام و مقام والای معلم مطرح شده است، ناب ترین حرف آن چیزی است که خمینی (ره) گفته و معلمی را کار معلمی دانسته است. . پيامبران الهي و تحصيل مستمر.» در معناي هدايت آسماني، پيامبران معلمان شايسته اي هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه سیره پیامبر اکرم (ص) این بود که نه تنها هیچ گاه حقوقی از ایشان مطالبه نمی کردند و حتی قدر ایشان را نمی دانستند، بلکه خود ایشان نیز با دغدغه مندی و خلقتی از مردم پیروی می کردند. آنها را به صورت گروهی و یکی یکی گرد هم بیاورد. وی خاطرنشان کرد: معلم در مقام فعالیت باید پیامبر باشد و اولین ویژگی پیامبران در هدایت مردم این است که هرگز تلاش خود را با معیارها و ابزار مادی نمی سنجند زیرا جایگاه این کار انسان سازی است و فراتر از هر چیزی است. حقوق و پاداش سکولار

وی با تاکید بر اینکه پرداخت نشدن در این مقوله به معنای کار خالصانه و هدایت انسان ها تنها به نام صمیمیت و رضای الهی است، ادامه داد: در این عرصه جامعه فرهنگی بسیج مسئولیت مضاعف دارد و باید به اعضای این قشر شریف توضیح دهد که معلمان ما از جهل و نادانی مبرا هستند و به عنوان یک دانشمند در جریان تربیتی انبیا و اولیا جایگاهی دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اولویت خودسازی را بر تربیت از احکام قرآن کریم دانست و تصریح کرد: معلم در کنار تربیت علمی و تربیتی باید خالق عنصر اخلاص، فداکاری باشد. و ایمان به نسل و نظام آینده; نظامی که در طول عمر پربرکت خود در عرصه تعلیم و تربیت هرگز از آرمان های خود عدول نکرده و همواره در پی تثبیت ارزش های خود در این عرصه بوده است.

وی تاکید کرد: خیانت به انقلاب و فعالیت خالصانه مجاهدین در راه حق به جایی رسیده است که همه در سراسر جهان می خواهند نماینده یاران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و یاران باشند. منجی جهان (صلی الله علیه و آله) نزدیکترین تصویر به شعور ایشان انقلاب اسلامی در لباس نیروهای مسلح ماست و به برکت تلاش مداوم و انقلابی معلمان شاهد هستیم که نسل سوم و چهارم انقلاب در مسئله ایثار و آرمان ها دست کمی از نسل اول و دوم انقلاب ندارد.

آیت الله علم الخدا با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان یک ضرورت راهبردی در نظام تعلیم و تربیت کشور، زمینه ساز تحقق دینداری در تعلیم و تربیت است، گفت: از قانون اساسی برخی غربی ها تلاش می کنند تا تحمیل اصول سکولاریسم در نظام علمی کشور و جدایی حوزه های علمیه از دانشگاه ها و این موضوع به ویژه در زمان رضاحانی به اوج خود رسید و تا دیکتاتوری پهلوی دوم نیز کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه بسیج حافظ ارزش های انقلاب اسلامی است، گفت: اما یکی از برکات انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت بزرگ فرهنگی ایجاد وحدت و اتحاد بین جامعه دانشگاهی و حوزویان بود. به همین دلیل است که موفقیت کنونی حاصل شده است، اما جامعه بسیج فرهنگیان باید در حوزه فعالیت خود بدانند که تفکر سکولار نظام سرمایه داری همچنان در تلاش است تا با آموزه های شیطانی خود نظام تعلیم و تربیت اسلامی را مخدوش کند تا شرایط در دانشگاه های ما باز هم شبیه فضای قبل از انقلاب است که دانشجوی نمازگزار را مرتجع می دانستند و برای مقابله با این جریان انحرافی ضدفرهنگی مسئولیت و نقش آفرینی را مربیان بسیجی بر عهده گرفتند.

امام جمعه مشهد در پایان با گلایه از برخی کاستی ها در برنامه ریزی و اجرا، ابراز امیدواری کرد: متاسفانه اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش که بیانگر منویات رهبر معظم انقلاب است، ایراداتی دارد. تأخیر و تأخیر در اجرای این سند مهم و تأثیرگذار غیرقابل قبول است، لذا امیدواریم دستگاه های متولی هر چه سریعتر این طرح را برای رفع مشکلات و چالش های نظام آموزشی کشور اجرا کنند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید