اقامت در اقامتگاه های بوم گردی سفر را جذاب می کند/ایجاد اشتغال پایدار در چهارمحال و بختیاری با رونق گردشگری


ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891943

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری:

جیلان با اشاره به اینکه اقامتگاه بوم گردی یکی از اقامتگاه های جذاب است، گفت: اگر به دنبال اشتغال پایدار، ارزان، بی ضرر و هماهنگ با منطقه هستیم، نیازمند رونق گردشگری هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا جیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه قبلاً مطرح شده بود که این استان در یکی از حوزه های کشاورزی، دامپروری یا گردشگری فعال شود، تصریح کرد: اکنون به جایی رسیده ایم که همه مسئولان سطح اول کشور و استان معتقدند تقویت گردشگری در این استان باید در اولویت قرار گیرد.

جیلان یادآور شد: تلاش ما باید به سمتی برود که وقتی گردشگری مزیت ها و جاذبه های چهارمحال و بختیاری را دید و این استان را به عنوان مقصد انتخاب کرد، وارد استان شود و زیرساخت های لازم فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: در این حوزه مهم ترین راه داشتن اقامتگاه های زیرساختی است و اقامتگاه های بوم گردی بهترین گزینه برای این منظور است.

وی با اشاره به اینکه اقامتگاه بومگردی یکی از جذاب ترین اقامتگاه ها است، ادامه داد: در استانی هستیم که شرایط زیرساختی برای اقامت در هتل در وضعیت خاصی قرار دارد و همچنین تعداد هتل های این استان کم است از سوی دیگر. دست، اقامت در هتل گران است.

جیلان لزوم توجه به اقامتگاه های بوم گردی در چهارمحال و بختیاری را یادآور شد: 45 اقامتگاه فعال در استان داریم اما این تعداد قابل افزایش است، بنابراین باید در دورافتاده ترین نقاط روستا اقامتگاه داشته باشیم تا گردشگرانی که می خواهند ببینید تمام نقاط چهارمحال و بختیاری جایی برای اقامت دارند

وی درباره روش های کمپ های گردشگری افزود: کمپ های گردشگری نسبت به اقامتگاه های گردشگری، اقامتگاه راحت تری هستند، زیرا کمپ های گردشگری، اقامتگاه های چادری به شکل سیاه چادر هستند.

جیلان بیان کرد: کمپ ها برای مدت معین و در مکانی مشخص بدون آسیب به محیط زیست منطقه ایجاد می شود و خدمات گردشگری را در این فضا ارائه می دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ما به دنبال استانی زیبا برای گردشگران هستیم، حضور گردشگران در استان می تواند برای ایجاد اشتغال بسیار مفید باشد و اگر به دنبال پایدار، کم درآمد هستیم. اشتغال پرهزینه، بی ضرر و هماهنگ ما با منطقه هستیم، باید گردشگری را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: برای حمایت سازمانی و اداری از افراد شاغل در این حوزه تسهیلاتی تحت عنوان بوم گردی در نظر گرفته می شود.

جیلان با تاکید بر اینکه بوم گردی باید ساختاری قوی داشته باشد و خدماتی که ارائه می کند کاملاً بهداشتی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید