اقبالیه همچنان بدون شهردار اداره می شود

محمود شهردار سابق اقبالیه به دلیل دریافت رشوه توسط دادستانی بازداشت شده و از دی ماه سال گذشته بدون شهردار بوده و اعضای شورای شهر هنوز بر سر گزینه مناسبی به توافق نرسیده اند.

تخلفات مالی شهردار و استعفای یکی از اعضای شورای شهر اقبالیه

به نظر می رسد مجلس شهری اقبالیا در این مدت یک ساله با چالش های زیادی مواجه بوده است، به همین دلیل در پایان مرداد ماه 1400 انتخابات نهایی شهرداری اقبالیه یعنی انوشیروان محمودی ارائه شد و وی با حداکثری بر کرسی شهرداری نشست. رای.

متأسفانه بی نظمی های مالی و رشوه های محمود در ژانویه سال گذشته منجر به برکناری وی شد. رضا رحیملو یکی از اعضای شورای شهر اقبالیا نیز در اعتراض به عدم جدیت اعضای شورا در توجه به شرایط موجود و انتخاب گزینه های انقلابی مناسب از سمت خود استعفا داد.

پس از این اتفاق، اعضای شورای شهر اقبالیه دوباره دست به کار شدند تا گزینه جدید شهرداری یعنی شهر بدون شهر را انتخاب کنند. شهرداری او توسط یک سرپرست اداره می شود.

برای بررسی بیشتر به سراغ رئیس و نایب رئیس شورای شهر اقبالیه رفتیم.

5 نفر از اعضای شورا برای انتخاب گزینه مردود، پای خود را در یک کفش گذاشتند

رضایی رئیس شورای شهر اقبالیه گفت: اسفندماه سال گذشته خلیل نوروزی با رای حداکثری شورا به عنوان شهردار اقبالیه انتخاب شد اما در 18 اردیبهشت 1401 نامه ای از سوی فرمانداری صادر شد و خواستار عدم رعایت این گزینه شد. شرایط لازم را داشته باشد.برای معرفی گزینه جایگزین.

وی که به نوروز رای مثبت نداد، افزود: استاندار بر اساس درخواست قوه قضائیه اعلام کرد که گزینه فعلی شرایط لازم را ندارد اما پنج نفری که به این گزینه رای مثبت داده اند اصرار دارند. انتخاب وی به عنوان شهردار.

این مسئول گفت: پس از اعلام استاندار مبنی بر انتخاب گزینه جدید، چهار جلسه با دستور کار برای انتخاب شهردار و بررسی گزینه های پیشنهادی در صحن شورای شهر اقبالیا برگزار کردیم که متاسفانه 5 نفر از اعضای شورا تمکین نکردند.

رئیس شورای شهر اقبالیا گفت: این اعضا نسبت به رای قوه قضائیه معترض هستند و خواستار رسیدگی به موضوع در شورای حل اختلاف مرکزی استان هستند.

نبود شهردار به ضرر مردم است

رضایی اذعان داشت: در حال حاضر شهرداری با سرپرست اداره می شود که این امر باعث تضعیف روند کار در شهر و ایجاد فضای بی رغبتی در بین کارکنان شده است. انعقاد قراردادها مستلزم حضور و امضای شهردار است.

وی با بیان اینکه این وضعیت به ضرر مردم است، گفت: طبیعتاً روند رسیدگی به موضوع در هیئت حل اختلاف بسیار طولانی خواهد بود و اینکه آیا اصلاً مراجعه به هیئت حل اختلاف تصویب می شود یا خیر. . در مه ای از ابهام است.»

هوشنگ حیدری نایب رئیس شورای شهر اقبالیه و یکی از اعضای دارای رای مثبت به نسخه فعلی شهرداری اقبالیه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی بیان کرد: علیرغم اینکه همه مدعی هستند اقبالیه علاقه ای به انتخاب شهردار ندارد اما به محض حضور در شورای ششم شهردار را انتخاب کردیم و در روزهای اول سرپرستی را برای نظارت بر وضعیت شهردار انتخاب کردیم.

وی گفت: ما اولین شهردار را انتخاب کردیم اما متاسفانه به دلیل تخلفات وی شهردار را دستگیر و مجدداً برای انتخاب شهردار جدید انتخاب کردیم.

قبیله گرایی اطراف اقبالیه را فرا گرفته است

حیدری گفت: با رایزنی هایی که انجام دادیم خلیل نوروزی را به عنوان گزینه در نظر گرفتیم اما برخی گفتند ممکن است بنا به دلایلی مورد تایید نهادهای ذیربط قرار نگیرد، بنابراین تصمیم گرفتیم استعلامات لازم را بررسی کنیم تا اگر مشکلی پیش نیامد. می تواند روند را ادامه دهد.”

وی افزود: آقای نوروزی به ما اعلام کرده است که هر چهار استعلام را بررسی کرده و مشکلی با رزومه ندارد و ما هم از ایشان درخواست ارائه برنامه کرده ایم.

یکی از اعضای شورای شهر اقبالیه گفت: متاسفانه مدت هاست که اقبالیه با مسائل حاشیه ای دست و پنجه نرم می کند و به همین دلیل در حوادث مهم شهر دچار بحران هستیم و به جرات می توان گفت که 45 درصد جمعیت اقبالیه بومی نیستند. “

حیدری افزود: خوشبختانه نسخه فعلی ما با استقبال حداکثری مردم در اقبالیه مواجه شد اما دو نفر از اعضای شورا با آن مخالفت کردند.

منتظر رسیدگی به این پرونده در شورای حل اختلاف مرکزی استان هستیم

وی تاکید کرد: خلیل نوروزی با 5 رای مثبت اعضای شورا بر اساس مصوبه بهمن 1400 در صحن دادگاه به عنوان شهردار انتخاب شد و در 19 اسفندماه پاسخ همه استعلام ها را دریافت کردیم که مشکلی نداشت اما قوه قضاییه در آنجا اعلام کرد. چند سوال بود آنها باید شخصاً با آقای نوروزی ملاقات کنند.

این عضو شورا گفت: آقای نوروزی به دادگاه رفت و یکسری مسائل خانوادگی داشت که با گفتگو حل شد.

نایب رئیس شورای شهر اقبالیه گفت: با ارجاعاتی که به فرماندار داشتیم طی نامه ای از سوی اداره امور شهرستان و معاونت ساختمان مقرر شد آقای نوروزی به عنوان شهردار معرفی شود که به دلیل به تعویق افتاد. تقارن با سفر رئیس جمهور

حیدری گفت: پس از سفر ریاست جمهوری موضوع را پیگیری کردیم و مجددا به ما گفتند که این گزینه شرایط را ندارد و به دنبال گزینه دیگری هستیم؛ ما به این موضوع اعتراض داریم و توجیه نشدیم، زیرا پس از بررسی همه موارد مراحل و پرس و جوها، تا دلیل منطقی برای متقاعد کردن افکار عمومی داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه نوروزی در سال 88 شهردار اقبالیه بوده و سابقه شهرداری کوهسار را دارد، گفت: در حال حاضر منتظر ارجاع به شورای حل اختلاف مرکزی استان هستیم تا تکلیف این موضوع مشخص شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید