اقتصاد کشور نیازمند تمرکز بر شرکت‌های دانش‌بنیان/دانش‌بنیان، شناسایی مشکلات و حل آن‌ها با جهش است.


ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818659

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان زنجان:

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان زنجان گفت: اقتصاد کشور باید به سمت دانش بنیان حرکت کند و از ظرفیت شرکت های دانش بنیان که قادر به شناسایی و حل همه عرصه های مشکلات کشور هستند استفاده کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «تولید دانش بنیان، اشتغال زایی» گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاعی به مرحله ای از بازدارندگی رسیده است که دشمنان نظام قادر به هیچ اقدامی نیستند.»

وی گفت: متاسفانه در حوزه اقتصادی به دلیل کمبودها و کاستی هایی که در دولت های مختلف از گذشته تا امروز وجود داشته است، مشکل داریم.

اسماعیلی با بیان اینکه دشمن به کشور ما فشار می آورد و سوء استفاده اقتصادی می کند، افزود: شاید بیش از 20 سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه دولت ها نسبت به اقتصاد کشور هشدار داده اند، اما متاسفانه دولت ها در این زمینه اقدامی نکرده اند. حوزه و امروز شاهد ضعف ها و کاستی ها هستیم.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر تولید در کشور شکل بگیرد مشکلات اشتغال و اقتصاد حل می شود، گفت: اگر بتوانیم بر تولید و مصرف محصولات داخلی پافشاری کنیم. قطعاً متوقف خواهیم شد: «در آینده ای نه چندان دور نه تنها مشکلات اقتصادی و اشتغال کشور حل می شود، بلکه می توان آن را کشوری دانست که محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می کند.

وی با اشاره به محوریت رهبر معظم انقلاب اسلامی در شعار امسال بر تولید دانش بنیان گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و محوریت رهبر معظم انقلاب، اقتصاد دانش بنیان می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور باید بر دانش بنیان متمرکز شود و از ظرفیت شرکت های دانش بنیان که قادر به شناسایی و حل همه عرصه های مشکلات کشور هستند استفاده کند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان زنجان افزود: دولت سیزدهم در این حوزه تلاش می کند و در نظر دارد مشکلات را یکی پس از دیگری حل کند.

وی گفت: شرکت های دانش بنیان باید در شرایط فعلی فعال شوند.

اسماعیلی افزود: این مهم محقق نمی شود مگر با تلاش دولت و مردم برای ارتقای کیفیت کالاهای داخلی و در عین حال ادامه مصرف محصولات بومی به عنوان یک فرهنگ تا بتوانیم مشکل را حل کنیم. اقتصاد و اشتغال را در کوتاه ترین زمان ممکن حل کنید و با موفقیت از این منطقه عبور کنید و دست دشمن را قطع کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید