اقدامات پشت صحنه برای حفظ کیروش آغاز شد!

اقدامات پشت صحنه برای حفظ کیروش آغاز شد!

در حالی که تیم ملی در مرحله دوم جام جهانی تنها یک قدم تا صعود تاریخی فاصله داشت، نتوانست بر آمریکا غلبه کند و در همان مرحله گروهی حذف شد. نتایج ضعیف تیم ملی تحت هدایت کی روش و اشتباهات سرمربی پرتغالی در این جام جهانی باعث شده تا خیلی ها انتظار داشته باشند که کی روش بابت نتایج ضعیف از مردم ایران عذرخواهی کند یا حداقل مسئولیت ناکامی تیم ملی را بر عهده بگیرد.

با این حال کی روش نه عذرخواهی کرد و نه مسئولیت شکست تیم ملی را بر عهده گرفت. کی روش که زمانی بسیار محبوب بود، دیگر حمایت مردم و فوتبالدوستان را پشت سر خود ندارد و بسیاری مخالف ادامه همکاری با او هستند. حریفان کی روش معتقدند که او جسارت لازم را ندارد و دیگر نمی تواند چیزی به فوتبال ایران اضافه کند. اما هنوز فدراسیون فوتبال و شخص تاج به عنوان مرد اول فدراسیون واکنشی به ادامه همکاری یا جدایی کی روش نشان نداده اند.

در واقع تاج و همکارانش هنوز نمی دانند از آینده چه می خواهند و چه تصمیمی باید بگیرند. تاج و دوستانش از یک طرف با کی روش راحت هستند و حفظ او برایشان سخت نخواهد بود، از طرف دیگر فضای عمومی به شدت علیه کی روش است و همین موضوع باعث شده تا مدیران فدراسیون هیچ واکنشی نشان ندهند تا اینکه امروز. در مورد نظر تیم ملی هم به تفصیل به جوانب مثبت و منفی کی روش پرداخته ایم.

جالب اینجاست که کی روش به جز برخی بازیکنان طرفداران کمی دارد. در کنار بازیکنانی که خواهان ماندن کی روش در تیم ملی هستند، افراد زیادی در اطراف تیم ملی حضور دارند که در دولت و در بین مقامات بلندپایه نیز نفوذ زیادی دارند. شنیده‌ایم که این افراد به همراه چند بازیکن ملی‌پوش برای حفظ و تمدید قرارداد کی‌روش، حرکت‌های پشت صحنه خود را آغاز کرده‌اند تا مربی مورد علاقه‌شان همچنان در تیم ملی بماند.

این افراد از نفوذ خود برای حفظ کی روش استفاده خواهند کرد، اما اینکه تا چه حد می توانند موفق باشند و به هدف خود برسند، مشخص نیست. لازم به ذکر است همین افراد در بازگشت کی روش و حضور او روی نیمکت تیم ملی به جای اسکوچیچ نقش زیادی داشتند و می خواهند با استفاده از نفوذ خود این بار قرارداد کی روش را تمدید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید