اقدام باشگاه استقلال ملاثانی غیرقانونی است


زمان: 00:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1890939

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: هرگونه فعالیت با نام پرسپولیس بدون مجوز از شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس غیرقانونی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین دوام در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس گفت: شرکت، برند و علامت تجاری پرسپولیس به صورت رسمی ثبت شده است و هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نمی تواند از نام و برند پرسپولیس تحت هیچ عنوانی استفاده کند. در حوزه ورزش و فوتبال نیز در گذشته به کلیه ادارات ورزشی و تیم های فوتبال اعلام شده بود که هرگونه فعالیت اعم از باشگاه داری و تیمداری تحت عنوان پرسپولیس منوط به اخذ مجوز از شرکت بازرگانی فرهنگی ورزشی پرسپولیس می باشد.

وی ادامه داد: اگر فرد یا گروهی خارج از این ضوابط قانونی با نام و برند پرسپولیس با هر پسوند یا پیشوندی فعالیت کند، ضبط و برخورد قانونی در مراجع ذیصلاح حق آن شرکت و باشگاه خواهد بود.
بدیهی است که باشگاه پرسپولیس در چنین شرایطی متحمل ضرر خواهد شد.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: طبق ماده 4 آیین نامه لیگ برتر، باشگاه ها باید با برند ثبت شده رسمی فعالیت و در مسابقات شرکت کنند. بنابراین باید بررسی شود که باشگاه استقلال ملاثانی در ابتدای تاسیس با چه نامی ثبت و شروع به فعالیت کرده است. حتی اگر با نام پرسپولیس فعالیت می کرد چطور این اتفاق افتاد و آیا از باشگاه پرسپولیس مجوز داشتند یا نه؟

حسین دوام افزود: با اشاره به اصول حقوقی از جمله حقوق اختصاصی، اصل منع تصرف غیرمنصفانه، کنوانسیون پاریس که توسط دولت ایران تصویب شده است و با استناد به قوانین منع رقابت موذیانه و در نظر گرفتن آن. رویه استفاده از علامت تجاری (در نتیجه آگهی ثبت) و در نتیجه حق تقدم، اقدام باشگاه استقلال ملاثانی در استفاده از نام و نشان پرسپولیس فاقد وجاهت قانونی است. باشگاه پرسپولیس طبق تصمیم صریح دادگاه و همچنین استفاده و ثبت نام در مراجع ذیصلاح اولین کاربر است و این استفاده مستمر می باشد. طبق اصول قانونی، ادامه استفاده از علامت تجاری یک حق است و این باشگاه می تواند حذف علامت تجاری دیگری را حتی در صورت ثبت بودن آن همراه با خسارات مادی و معنوی از دادگاه بخواهد.

وی تاکید کرد: بر اساس ماده 31 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری، حق استفاده انحصاری از علامت تجاری برای شخصی محفوظ است که بر اساس مقررات این قانون و در خصوص استقلال تخت جمشید آن علامت را به ثبت رسانده است. شرکت فرهنگی ورزشی و ثبت با توجه به تشریفات قانونی جای تعجب و تامل دارد که بر اساس کدام مصوبه قانونی و با چه حدود اختیاراتی چنین مجوزی را صادر کرده اند و با توجه به جرم انگاری قانونگذار در مواد 60 و 61 مذكور. طبق قانون، حق پیگیری قضایی باشگاه پرسپولیس برای متخلفین محفوظ بوده و مقتضی است هر سازمانی قبل از اعطای مجوز از نظرات قانونی نماینده قانونی این گروه استفاده کند.
لذا به مسئولین محترم تیم استقلال ملاثانی پیشنهاد می کنم قبل از هر اقدامی از مشاوره حقوقی غافل نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید