الزامات، نماد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تشدید می شود/ روحیه نقدینگی

ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802910

روش های امر به معروف و نهی از منکر باید تجدید نظر شود;

ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تبیین صحیح مسیر و تعیین مسیر صحیح، روحیه نقد و نقدپذیری را در جامعه تقویت کرده و با پیشگیری از انحرافات و شناسایی آسیب های صحیح، آینده بهتری را برای جامعه رقم خواهد زد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، زمانی که میدان مطالبات جای خود را در دولت اصلی انقلاب باز کرد، ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بابل نیز فضای احیای این ستاد را فراهم کرد و باعث شد این ستاد بیش از پیش به کار خود ادامه دهد. تشکیل جلساتی با برخی از مسئولان برای استفاده از پتانسیل این اختیارات برای توانمندسازی این حوزه.

یکی از این دیدارها با سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس بود.

مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز از کم رنگ شدن این فرضیه در سال های اخیر گلایه کرد و گفت: جای تاسف است.

سعادتی گفت: با توجه به انسجام و وحدت رویه لازم بین مراجع سه گانه، لازم است این فرضیه در جامعه امروزی بیش از پیش نمایان شود.

وی گفت: فرضیه معروف، فرضیه عبادت سیاسی است که باعث سازندگی در جامعه می شود و اکنون باید با آموزش مدون و وکالت جاری در جامعه، این فرهنگ را در جامعه گسترش و گسترش دهیم.

این مسئول افزود: جامعه نباید با افراط و تفریط دچار مشکل شود و این ستاد می تواند در این زمینه اقدامات مناسبی انجام دهد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: هرگز حکومت الهی; این تضمین نمی شود مگر اینکه استراتژی و نقش درست در جامعه تعریف شود.

سعادتی گفت: در حال حاضر حجم زیاد اطلاعات در فضای مجازی کارگران را مجبور کرده است که بدون محدودیت و چارچوبی از این فضا استفاده کنند و باعث ایجاد تغییراتی در رفتار و اتفاقات نابهنجار در جامعه شوند که در صورت پیشگیری از این گونه ابتذال ها در جامعه جلوگیری می شود. در غیر این صورت در آینده متحمل صدمات جبران ناپذیری خواهیم شد.

وی در پایان سخنان خود با توصیه به این ستاد برای حرکت در چارچوب قانون گفت: متاسفانه در جامعه امروز خلأهای فرهنگی ناشی از ضعف حکمرانی در این حوزه وجود دارد که امیدواریم با تشکیل این نهاد این خلاءها برطرف شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بابل نیز گزارشی از عملکرد این ستاد ارائه کرد و گفت: در جامعه گام بردارید.

آدین پور گفت: در حال حاضر این نهاد با نگرش نظارتی هشدارها و گزارش دهی شروع به کار کرده است و با وجود اینکه قضاوت درباره عملکرد این نهاد زود است اما توانسته اقدامات خوبی انجام دهد.

وی بیان کرد: یکی از انتظارات این سازمان ایجاد فضای امن برای جوانان و برجسته سازی حلقه مفقوده است. نظارت بر جامعه

این مقام مسئول افزود: بر اساس ماده 16 قانون امر به معروف و نهی از منکر، ستاد امر به معروف و نهی از منکر وظایفی از قبیل تعیین خط مشی ها و دستورالعمل های اساسی را بر عهده دارد. ترویج و اجرای امر به معروف و نهی از منکر «بر اساس مبانی مربوطه و تبادل اطلاعات و نظرات برای شکل‌گیری سیاست‌های امر به معروف و نهی از منکر پیشنهاد می‌شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بابل گفت: آسیب شناسی و ریشه کنی علل معروف مهجوریت و منکر علم و نهی از منکر اقدامات انجام شده در اجرای این قانون و انعکاس آن. وظایف محوله به آن ستاد.

وی گفت: این نهاد به عنوان ستاد توانبخشی خوشنام امربه انتظار دارد با رشادت مسئولان و مردم بتواند اقدامات لازم را برای تغییر سبک زندگی در جامعه امروز انجام دهد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بابل نیز گفت: یکی از ابزارهای قدرتمند ایمان زیستی و خلیفه خدا بودن در روی زمین این است که او را همه موجودات برتر آفریده اند، اما گاهی متأسفانه انسان جایگاه خود را فراموش می کند و نیاز به الگوهای خاص دارد. مبتنی بر خودسازی به جامعه تزریق می شود

مهدی جایمند افزود: گاهی اشتباهات به بصیرت بازمی گردد. بینش باورنکردنی این است که همه ما در برابر خداوند متعال پاسخگو هستیم.

وی با اشاره به حقوق بشر گفت: دانش آموزان باید به این باور برسند که برخی ناهنجاری ها در جامعه انحراف از حقوق بشر و قانون الهی است و این باور باید به یک نظر تبدیل شود.

رئیس آموزش و پرورش بابل گفت: بیشتر کاستی های جامعه امروزی ناشی از عمل گرایی در جامعه امروزی است. نوع رفتار برجسته است

جیمند در بخشی از سخنان خود به خلاء دو سال اخیر در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته آسیب های زیادی به آموزش و پرورش وارد شده است که امیدواریم با یک اقدام مناسب و مناسب جبران شود. برنامه تخصصی.”

وی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم این گونه نشست ها یادآور حضور فعال در جامعه امروز و آرزوی ساختن فردایی بهتر باشد. نشو و ما به احترام آنها از ذکر نام آنها خودداری کردیم


یک دانشجوی حقوق نیز درباره احیای کارخانه گفت: متأسفانه جایگاه درستی در جامعه امروزی تعریف نشده است و همه فکر می کنند که کمیسیون در سال های گذشته ساماندهی شده بود، اما امروز متوجه شدم که وظایف دیگری وجود دارد که می تواند فساد را کاهش دهد. «نقش مهمی در جامعه ایفا کنید.

پسری که گوشواره می زند و از باشگاه بازی های رایانه ای می رود موضوع بعدی است کامران دانشجوی ترک دانشگاه آزاد است ستاد را در اینترنت نشان می دهم و تعجب می کند که چرا شرح وظایف این ستاد هیچ وقت به مردم گفته نشده است. این شرح شغل، وجود چنین کارکنانی را در جامعه امروزی ضروری می داند.

آقای مرتضوی، مردی میانسال که به نظر می رسد معلم بازنشسته است، می گوید چرا این ستاد کار نمی کند.

آقا رضا می گوید آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر مشروعیت درآمد است، زیرا با انجام این واجب می توان راه های صحیح تجارت و تجارت و توسعه صنعت را هموار کرد و هرکسی شایسته استعداد خود بود. برای امرار معاش و از سوی دیگر ریشه کن شدن بیکاری، گرانفروشی، احتکار، اختلاس، سوء استفاده، قاچاق، رشوه، رشوه و تجارت زیان آور و سایر انحرافات اقتصادی ریشه کن شده و درآمد مردم قانونی و پاک خواهد بود.

هم اکنون امیدواریم این ستاد بتواند با تبیین صحیح راه و رسم بقایا روحیه نقد و نقدینگی را در جامعه افزایش دهد و با پیشگیری از انحرافات و شناسایی آسیب های صحیح، آینده بهتری را برای جامعه رقم بزند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید