المپیاد جهانی شطرنج؛ یک شکست سخت برای مردان و یک برد برای زنان در دور ششم


ساعت: 21:35
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887773

در ششمین دوره مسابقات المپیاد جهانی شطرنج، تیم ملی مردان شکست خورد و تیم بانوان قهرمان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، امروز در ششمین دوره مسابقات المپیاد جهانی شطرنج، تیم ملی شطرنج مردان ایران (آزاد) با شانس اول قهرمانی مقابل تیم قدرتمند آمریکا قرار گرفت و در دیداری نزدیک شکست خورد. و رقابت حساس 2.5 تا 1.5.
در جدول 1، سوپراستاد پرهام مقصودلو در یک بازی شجاعانه مقابل سوپر استاد بزرگ فابیو کاروانا، شماره 9 جهان (نایب قهرمان سابق جهان) شکست خورد.
استاد بزرگ سید محمد امین طباطبایی در جدول 2 به تساوی ارزشمند مقابل سوپراستاد لئون آرونیان، هفتمین بازیکن جهان دست یافت.
در جدول 3، استاد بزرگ پویا، ادنی، یک تساوی ارزشمند در برابر سوپر استاد بزرگ وسلی سو، پنجمین بازیکن جهان به دست آورد.
بردیا دانشور استاد بین‌المللی در جدول 4 به تساوی ارزشمند مقابل سوپر استاد بزرگ دومینگز در رده چهاردهم جهان دست یافت و در نهایت تیم ملی شطرنج مردان ایران در یک بازی شجاعانه با نتیجه نزدیک و آسان 2/5 بر 1 نتیجه را واگذار کرد. 5 کند

همچنین تیم ملی شطرنج بانوان ایران در ششمین دوره مسابقات المپیاد جهانی شطرنج به پیروزی شیرین دیگری مقابل تیم بنگلادش با نتیجه 3 بر یک دست یافت.
در این دور، مبینا علی نسب، استاد بین المللی بانوان و میترا اصغرزاده، استاد بانوان فیده، مقابل حریفان خود به برتری دست یافتند و سحر معصومی و انوشا، استاد بانوان فیده به تساوی مقابل حریفان خود بسنده کردند تا تیم ملی شطرنج بانوان ایران با نتیجه یک بر صفر به برتری برسد. 3 بر 1 یک پیروزی دیگر به دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید