الکاظمی متهم به قتل سلیمانی و ابومهدی المهندس است


ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919720

یکی از اعضای ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، متهم به بسیاری از پرونده های فساد و دست داشتن در ترور فرماندهان پیروزی (شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی الزبیدی یکی از اعضای ائتلاف الفتح عراق در گفت و گو با شبکه المعلومه مدعی شد مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به بسیاری از پرونده های فساد مالی و دست داشتن در ترور فرماندهان پیریزو متهم است. (شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس).

وی مدعی شد که الکاظمی از ترس محکومیت و مجازات از طریق اقلیم کردستان عراق به امارات فرار کرده است.

ادعای فرار مصطفی الکاظمی به امارات در حالی مطرح می شود که فاضل موات الزریجاوی، یکی از رهبران دولت ائتلافی عراق در گفت و گو با شفق نیوز گفت: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر سابق عراق، اکنون در بغداد و منطقه خضراء و تحت حفاظت سفارت آمریکا در عراق است.

وی گفت: در مرحله آتی شاهد صدور حکم بازداشت و بازجویی از مصطفی الکاظمی به دلیل دست داشتن در “سرقت قرن و کشته شدن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس” خواهیم بود.

اخیراً محمد حسن جعفر (برادر شهید ابومهدی المهندس) و 76 نفر دیگر از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور و مصطفی الکاظمی نخست وزیر سابق وزیر عراق و ضیاء الموسوی، رئیس اطلاعات نظامی عراق و همچنین سفیر آمریکا در بغداد، به دلیل جنایت کشتن فرماندهان مقاومت (ابومهدی المهندس و ستوان) به دادگاه سوم الکره شکایت کردند. ژنرال شهید سلیمانی) در فرودگاه بین المللی بغداد.

در آن شکایت آمده است که سه متهم اول با هماهنگی متهمان چهارم و پنجم دستور ترور فرماندهان پیریز با هواپیماهای بدون سرنشین در عراق را صادر کرده اند.

در بخشی دیگر از این شکایت با اشاره به اظهارات مایک پمپئو آمده است که متهم دوم اعلام کرده است که این عملیات از داخل سفارت آمریکا در بغداد مدیریت شده و یک تیم ویژه اطلاعاتی خودروهایی را که به استقبال فرماندهان پیروزی رفته بودند، زیر نظر گرفته است.

برادر شهید المهندس در شکایت خود اشاره کرده است که این اقدام نقض حاکمیت عراق و مغایر با منشور سازمان ملل است.

در این شکایت در خصوص نقض قوانین بین المللی و ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان و استفاده از سلاح های ممنوعه در این جنایت، آمده است که خواهان اتخاذ تمامی اقدامات قانونی علیه متهم هستیم.

پیش از این فراکسیون صادقون عراق ضمن متهم کردن دولت مصطفی الکاظمی به سرپوش گذاشتن بر جنایت فرودگاه بغداد (قتل شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس) خواستار بازگشایی این پرونده و مجازات جنایتکاران شده بود. همه مسئولان و مردمی که در آن شرکت کردند.

علی ترکی الجمالی نماینده این فراکسیون در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه تاکید کرد: تنها چند هفته تا سومین سالگرد جنایت فرودگاه بغداد و کشته شدن فرماندهان پیروزی باقی مانده است. ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی.

وی بدون نام بردن از کشورهایی که در این جنایت با دولت آمریکا همکاری کردند، خواستار مجازات آنها شد.

این نماینده عراقی گفت: در زمان مدیریت مصطفی الکاظمی سرپوش گذاشتن بر این پرونده صورت گرفت و برخی شواهد نشان می دهد که مسئولان دولت الکاظمی این پرونده را پیش بردند و آن را سرپوش گذاشتند.

نماینده فراکسیون صادقون تاکید کرد که مصطفی الکاظمی به همه سوالات در این زمینه پاسخ نداده و به نظر می رسد با آمریکایی ها تبانی داشته است.

علی ترکی الجمالی پیشتر دولت الکاظمی را به تاخیر در اخراج نیروهای آمریکایی از عراق متهم کرده بود.

همچنین احمد الاسدی، رئیس فراکسیون السند الوطنی عراق، دولت مصطفی الکاظمی را به تأخیر و سرپوش گذاشتن بر جنایت کشتار فرماندهان پیروزی (شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) متهم کرد. ).

وی گفت: دولت مصطفی الکاظمی به وعده خود در خصوص اخراج نیروهای خارجی از عراق از جمله نیروهای آمریکایی عمل نکرده است.

اسدی گفت: جنایت کشتن فرماندهان پیروزی آمریکا نقض آشکار حاکمیت عراق است و اقدامات انجام شده در این راستا با ابعاد جنایت آمریکا تناسبی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید