امام سجاد (علیه السلام) در حفظ پیام کربلا/ دوستی با صحیفه سجادیه نقش بی بدیلی داشت. زوال نیروهای شیطانی


ساعت: 12:28
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891961

زهره مفتاحی گفت: واقعه کربلا دو مولفه قیام و پیام داشت که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در انتقال پیام عاشورا نقشی بی بدیل داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهره مفتاحی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: واقعه کربلا دو مولفه دارد: قیام و پیام امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س). نقشی بی بدیل در پیام عاشورا».

وی ادامه داد: زندگی امام سجاد(ع) در واقعه کربلا برای رساندن پیام آن روز حفظ شد و بعدها پیام عمیقی فرستاده شد که پس از گذشت قرن ها امروز نیز زنده و پویا است.

مفتح افزود: صحیفه سجادیه از آثار ماندگار امام سجاد(ع) است که برای مسلمانان به ویژه جوانان باقی مانده و گنجینه ای ارزشمند برای بعد اخلاقی جامعه محسوب می شود.

این کارشناس بیان می کند: امروز حقایق اسلام به دنیا آمده و باعث سقوط نیروهای شیطانی شده است.

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) در دوران سخت ظلم و خفقان که بر عصر خود حاکم بود، مؤمنانه‌ترین مذهب امامت را به مقصد رساند.

مفتاحی افزود: امام سجاد(ع) در طول 35 سال امامت خود پس از امام حسین(ع) بحرانی ترین وضعیت جامعه شیعه را بر عهده داشت.

این کارشناس خاطرنشان کرد: بنی امیه با کشتن امام حسین(ع) تلاش کردند به امامت پایان دهند، اما پیام های به موقع و دقیق امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) همه نقشه های آنها را خنثی کرد.

فرمود: امام سجاد (علیه السلام) نمونه کامل اخلاق در جامعه اسلامی است. و صحیفه سجادیه نیز کتاب اخلاق و سبک زندگی و تربیت دینی برای همه اعصار است.

مفتاحی در پایان خاطرنشان کرد: باید زمینه سازش و دوستی با کتاب صحیفه سجادیه را فراهم کنیم و این کتاب را در بسیاری از مراسم ها، مجالس، همایش ها و سمینارها به عنوان هدیه ای ارزشمند در اختیار عموم قرار دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید