امتحانات تمامی کلاس ها بصورت مستقیم و کتبی می باشد


ساعت: 12:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839533

یحیی هادی پور گفت: بر اساس روال زمان برگزاری آزمون کتبی در کلیه مقاطع تحصیلی از یکشنبه، شنبه، یکم لغایت پنجشنبه، دوازدهم خرداد ماه 1401 و در مناطق گرمسیری، تصمیم گیری در مورد زمان امتحان به عهده ستاد برگزاری آزمون می باشد. از هر استان.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت; پس از تصمیم مشترک ستاد کرونا و وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس، مدارس از 5 فروردین ماه به حالت عادی بازگشت.

و البته این نشان دهنده غیرت و جدیت دولت سیزدهم در برخورد با آموزش الکترونیکی و پایان دادن به نگرانی در مورد سطح سواد دانش آموزان در دو سال منازعه کشور با ویروس تاج است.

و به دلیل افت تحصیلی دانش آموزان زمزمه هایی از افزایش یک ماهه سال تحصیلی و نگارش امتحانات مدارس شنیده می شود و برخی از اولیا و دانش آموزان نسبت به آزمون مستقیم اعتراض کرده اند.

یحیی هادی پور، رئیس اداره سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش و پرورش استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت، نحوه برگزاری امتحانات نهایی در مقاطع مختلف تحصیلی را تشریح کرد.

هادی پور افزود: با توجه به شرایط کرونایی کشور و ضعف تحصیلی دانش‌آموزان، این وزارتخانه به بررسی وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان پرداخت و پیشنهاد تمدید دوره تحصیلی را داد.

به گفته هادی پور، از سوی دیگر تصمیم گیری برای ادامه روند فعالیت مدارس در کارگروه مورد تصمیم گیری قرار گرفت و در این بین خللی برای تصمیم گیری ایجاد شد و برخی مدارس در پایان ترم امتحانات را برگزار کردند. مثل همیشه.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آزمون ها بر عهده ستاد آزمون هر استان است.

هادی پور افزود: در دوره اول ابتدایی پایه اول، دوم و سوم دروس فارسی و ریاضی و در دوره دوم ابتدایی چهارم و پنجم دروس فارسی، ریاضی و علوم طبیعی، علاوه بر ابزارهای مختلف سنجش کیفی – توصیفی، در امتحانات کتبی پایان در سال تحصیلی برگزار می شود. این آزمون کلاسی بوده و تمامی مراحل آن اعم از طراحی سوالات، اجرای آزمون و تصحیح مدارک بر عهده استاد می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید