امروز ارتباطاتی از طرف‌های برجام دریافت کردیم

امروز ارتباطاتی از طرف‌های برجام دریافت کردیم

وزیر امور خارجه کشورمان به ما اعلام کرد که وزیر امور خارجه قطر پیام‌های طرف‌های برجام را دریافت کرده است.
امروز ارتباطاتی از طرف‌های برجام دریافت کردیم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی پس از دیدار و گفت و گو با همتای قطری خود گفت: ضمن استقبال از وزیر امور خارجه، دوست و برادرم قطر، ابتدا می خواهم از این فرصت استفاده کنم. و یک بار دیگر به کشور قطر و مردم این کشور برای برگزاری خوب و سازمان یافته جام جهانی تبریک می گویم. از مهمان نوازی تیم ملی فوتبال ایران نیز قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: امروز بر سر همکاری های دوجانبه و رفع موانع احتمالی و لزوم تسریع در توسعه هر چه بیشتر روابط به توافق رسیدیم. ما همچنین از چشم انداز قطر برای ترویج گفتگوهای منطقه ای استقبال می کنیم و معتقدیم که این گفتگوها می تواند به رفع سوء تفاهم ها کمک کند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از گفتگو استقبال کرده و مذاکره و مسئولیت را دو عامل مهم برای ارتباط مستمر کشورهای منطقه می داند.

وی افزود: ما از تلاش برادرانمان در قطر برای به نتیجه رسیدن مذاکرات و توافق برای رفع تحریم ها سپاسگزاریم. قطر همیشه به دنبال بازگشت همه طرف‌های برجام است. امروز پیام هایی از طرف های مختلف برجام از وزیر امور خارجه قطر دریافت کردیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: از حسن نیت قطر برای کمک به پیشبرد مذاکرات تشکر می کنیم. البته در گفتگو با برادرم وزیر خارجه قطر به نقش غیرسازنده آمریکا و سه کشور اروپایی در حوادث اخیر کشورمان اشاره کردم.

دیدگاهتان را بنویسید