امروز از نظر اقتصادی قوی تر از همیشه هستیم/ کنگره شهدا فرصتی برای تبیین مجاهدت های روحانیت در دفاع مقدس


ساعت: 09:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839650

امام جمعه عیلام گفت: برگزاری کنگره شهدای روحانی فرصتی برای گسترش ارزش های اسلامی در جامعه، تبیین فداکاری ها و جانفشانی های روحانیت در پاسداشت مقدس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دوستت دارم حجت الاسلام والمسلمین انقلاب و دوران دفاع مقدس هر دو امری اجتناب ناپذیر است و روحانیت مردمی ترین نهادی است که ارتباطی ناگسستنی با مردم دارد و همواره در سخت ترین شرایط از حقوق آنان دفاع کرده است. مردم . .

حجت الاسلام کریمی معنویت را مهمترین عامل پیروزی در جنگ دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس مهمترین مولفه پیروزی ما معنویت، ایمان به خدا و ایمان به ارزش های جهاد و شهادت بود. مروج او بودند.

امام جمعه ایلام گفت: بسیاری از روحانیون در دوران دفاع مقدس متناسب با شرایط و نیاز به عنوان روحانیت تبلیغی و یا بسیجی در کارهای رزمی و دفاعی و برخی هم در طیف رزمی تبلیغی حضور داشتند و مسئولیت هایی را بر عهده گرفتند. نقش مهمی داشتند. ما نیز به عنوان فرماندهان لشکر و تیپ شهدای زیادی را در هر سه گروه تقدیم اسلام و انقلاب کردیم.

وی با اشاره به آمار روحانیون شهید در سراسر کشور گفت: علاوه بر اینکه بسیاری از روحانیون به صورت گمنام و بسیجی در جبهه ها حضور پیدا کردند، 4000 نفر از روحانیون و طلبه ها در جنگ شهید شدند و به جرات می توان گفت که به صورت درصدی. از میان جمعیت سایر اقشار جامعه، روحانیون بیشترین درصد مشارکت در جنگ را نسبت به سایر اقشار دارند.

دکتر کریمی تبار با اشاره به تبلیغات دشمنان علیه روحانیت گفت: دشمنان با استفاده از شگردهای رسانه ای و تحریف واقعیت های جنگ سعی در ایجاد افکار عمومی و تخریب چهره روحانیت داشتند. برگزاری کنگره شهدای روحانی فرصتی برای تبیین جانفشانی های روحانیت در دفاع مقدس، گسترش ارزش های اسلامی در جامعه است.

وی با تاکید بر لزوم تبیین نقش روحانیت در دوران جنگ، گفت: رژیم بعثی، اما در طول تاریخ، سلاطین و پادشاهان همواره بخش وسیعی از کشور را به بیگانگان واگذار کرده‌اند.

کریمی با تاکید بر لزوم تبیین توانمندی های کشور در حوزه های مختلف به ویژه در روزهای اخیر که دولت اصلاحات ساختاری را در حوزه معیشتی و جراحی بزرگ اقتصادی انجام می دهد، افزود: امروز از نظر اقتصادی قویتر از هر دوره دیگری در دوران انقلاب هستیم. وی ادامه داد: ما مقاوم‌تر هستیم و دشمن با ایجاد نگرانی و بدبینی مردم نسبت به برنامه‌های دولت برای آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه از مشکلات تلاش می‌کند تا از طریق جهاد، نقاط ضعف را افزایش دهد.

حجت الاسلام علیمحمدی رئیس سپاه استان ایلام نیز گزارشی از برنامه های ایلام در آستانه برگزاری کنگره ملی 4000 شهید، برگزاری همایش تجلیل از روحانیون شهید، دیدار با خانواده شهدا و اعزام خانواده های آنان ارائه کرد. شهدای روحانی از کنگره ملی کوم خبر دادند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید