امسال تمام اتفاقات لیگ به گونه ای بود که استقلال قهرمان شد

امسال تمام اتفاقات لیگ به گونه ای بود که استقلال قهرمان شد

خداداد عزیزی از بازگشتش به باشگاه شهر خودرو مشهد خبر داد: با این باشگاه صحبت کردم; اما هنوز به توافق نرسیده ایم. آنها پیشنهاد خود را دادند و من هم پیشنهاد خود را ارائه کردم. هنوز توافقی حاصل نشده است.

وی با اشاره به قهرمانی استقلال در بیست و یکمین دوره لیگ برتر گفت: فکر می کنم امسال همه چیز در لیگ به گونه ای بود که این تیم قهرمان شد. البته استقلال واقعا قهرمان شایسته ای شد. تیمی بود که خیلی کم گل زد. فکر می کنم در جذب نیرو بسیار موفق بودند. به خصوص در جذب بازیکنان خارجی. مثلا جذب یمگا به نظرم برای استقلال موثرتر از سایر بازیکنان خارجی بود که در لیگ برتر دیدیم. حتی زستد هم خوب بازی کرد. سیلیوا هم مدافع خوبی بود و به دفاع از تیم کمک کرد. به نظرم استقلال امسال حق داشت قهرمان شود.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: امسال سپاهان سپاهان همیشگی نبود. پرسپولیس پرسپولیس دائمی نبود و چند امتیاز از دست داد و باعث شد این تیم شانس قهرمانی خود را از دست بدهد. در نهایت استقلال قهرمان شایسته ای شد. قهرمانی را به همه استقلالی ها تبریک می گویم.

هداد عزیزی در پاسخ به این سوال که شرایط تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2022 را با توجه به سابقه حضور در جام جهانی و تقابل با آمریکا چگونه ارزیابی می کنید، گفت: گروه خوبی نسبت به سایر تیم های آسیایی داریم. ، اما در محل. ما اصلا گروه ساده ای نداریم. فکر می کنم اگر کادرفنی ما تمام وقت و تلاش خود را تا آغاز جام جهانی روی بازی انگلیسی ها بگذارد تا مقابل این تیم شکست نخوریم، از گروه خود خارج خواهیم شد. حالا او می‌خواهد از اتوبوس یا هر راه‌حلی که به ذهنشان می‌رسد محافظت کند. فکر می کنم اگر مقابل انگلیس بازی نکنیم شانس پیشرفت داریم اما اگر در بازی اول به انگلیس ببازیم کارمان خیلی سخت می شود.

وی ادامه داد: فکر می کنم خط حمله خوبی داریم. چون مهدی طارمی و سردار آزمون شرایط خوبی دارند. اگر نتوانیم به انگلیس گل بزنیم، اوضاع خوب پیش خواهد رفت. در زمان باقیمانده تا جام جهانی وقت داریم در مسابقات تدارکاتی و تمرینات روی خط دفاع، عملکرد دفاعی و پوشش فضاها کار کنیم. اگر مقابل انگلیس بازی نکنیم، شانس پیشرفت داریم. اگرچه آمریکا تیم خوبی دارد اما به نظرم می توانیم برای دومین بار در جام جهانی آمریکا را شکست دهیم. امیدوارم اتفاقات خوبی در جام جهانی بیفتد.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به وضعیت مهاجمان تیم ملی گفت: چیزی که همیشه به بازیکنان کمک می کند اعتماد به نفس است. مهدی طارمی و سردار اعتماد به نفس خود را در تیم ملی محک زده اند و حتی در سطح اول فوتبال اروپا نیز این اعتماد را دارند. هرچند گفته می شود سطح اول لیگ پرتغال پایین است. اما لیگ پرتغال سکوی پرشی خوبی برای بسیاری از بازیکنان بزرگ جهان بوده است. بسیاری از لیگ پرتغال (پورتو، بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون) به تیم های بزرگ جهان نقل مکان کرده اند. انصافا مهدی طارمی در لیگ پرتغال خیلی خوب بازی می کند.

هداد عزیزی افزود: مهدی طارمی در لیگ قهرمانان اروپا نیز عملکرد خوبی داشت. فکر می کنم این به توانایی و اعتماد به نفس مهدی طارمی برمی گردد. شما اعتماد به نفس دارید، اما توانایی ندارید، همه چیز درست نمی شود. اما مهدی طارمی در ضربات سر، پاس‌هایی که می‌دهد و پنالتی‌ها، سرعتی که دارد، اعتماد به نفس و توانایی را با قدرت فنی ترکیب می‌کند. همه اینها مهدی طارمی را به یک مهاجم تمام عیار تبدیل کرد. سردار آزمون نیز به عنوان یک مهاجم سایه بسیار خوب یک قدم رو به جلو بازی می کند. امیدوارم این دو مهاجم به تیم ملی در جام جهانی کمک کنند.

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به اینکه تیم ملی در جام جهانی شرایط سختی دارد و حواشی زیادی در اطراف تیم ملی به خصوص در مورد دستمزد کادرفنی از جمله پرونده کریم باقری دارد، گفت: من هستم. به این می خندم.” بعضی ها می گویند رئیس فدراسیون ما سالی 600 میلیون تن از فوتبال درآمد دارد، کسانی که تا به حال در فوتبال نبوده اند درآمد زیادی دارند. آیا برای کریم باقری که یک میلیارد از آن درآمد دارد زیاد به نظر می رسد. او کریم باقری است، یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال ما و اسطوره پرسپولیس و تیم ملی است.

وی با ارزیابی حضور کریم باقری در ستاد تیم ملی گفت: حضور کریم باقری در ستاد تیم ملی تاثیرگذار است. این تیم پس از بازی های بحرین که در تیم ملی بازی کرد به پایان رسید. ما تعدادی مربی در لیگ برتر داریم که سالانه 3 تا 5 میلیارد دریافت می کنند که هرگز در فوتبال حضور نداشته اند. اگر بیل مکانیکی کریم نباید چنین پولی دریافت کند، چه کسی باید دریافت کند؟ ابتدا تکلیف این موضوع را مشخص کنید! ما چند تا بیل مکانیکی کریم در فوتبال خود داریم؟ تمامی مربیان و افرادی که بوده اند، بیل مکانیکی کریم را نگه داشته اند. مثلاً در پرسپولیس چند مدیر عامل و مربی عوض شده اند. اما این کریم باقری است. همه کسانی که نمی خواهند به کریم بیل مکانیکی باج بدهند! البته کریم باقری سیاه نمایی نیست و این حرف ها نیست. کریم باقری قطعا این توانایی را دارد که همه دوست دارند او در کنار تیم باشد.

عزیزی ادامه داد: برانکو، جهجا و اسکوچیچ دوست داشتند کریم باقری در کنار تیمشان باشد. تیم ملی با بیل مکانیکی و بقیه کادرفنی کار خود را به پایان رساند. سوال از کسانی که چنین اظهاراتی می کنند. کریم باقری برای هر بازی 100 میلیون تومان دریافت کرد که برای 9 بازی 900 میلیون تومان می شود. ویلموتس چقدر گرفت و برای فوتبال ما چه کرد؟ او چقدر به فوتبال ما مدیون است؟ استراماچونی چقدر به ما بدهکار است؟ کد چقدر طول کشید؟ پسر شفر چقدر گرفت؟ اینها همه لیست های عجیب و غریبی از رسیدهای عجیب هستند. پول کریم بیل مکانیکی چگونه است؟ من واقعا خجالت می کشم در مورد آن صحبت کنم! هزینه کریم از این حرفه ها بیشتر است. متاسفم که بعضی ها می گویند بازی 100 جلد هزینه دارد تا جنجال ایجاد کند.

وی با بیان ارزش مادی و معنوی بالا بردن تیم ملی گفت: به نظر من صعود تیم ملی در جام جهانی ارزشی بسیار بالاتر از این حرف ها دارد. ما فقط 11 یا 12 میلیون دلار از فیفا برای بازی در جام جهانی می گیریم. در مجموع کریم 10 درصد در کادرفنی ما موثر بوده است. اگر بخواهیم 10 درصد از 12 میلیون دلار را به او بدهیم چه؟ به خاطر خدا این حرف ها مسخره است. کریم باقری در ترکیب تیم اکثر بازی ها را روی نیمکت برد و تنها یک تساوی و یک شکست داشتیم.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: کریم باقری در تیم هایش نقش ناظم را بر عهده دارد و می خواهند او در مسائل فنی کارآمدتر باشد. برخی افراد کاریزماتیک هستند. برخی از افراد کاریزمایی دارند که روی دیگر بازیکنان تاثیر می گذارد. وقتی کریم باقری در تیم است، هیچکس جرات نمی کند به خاطر کاریزمای او تنبیه شود. این حرف زیاد است. یک سوال؟ چرا مدعیان لیگ برتری زیاد هستند که به گفته کارشناسان فنی تمایلی به همکاری با بازیکنان بزرگ ندارند؟ چون نمی توانند با بازیکن بزرگ کار کنند! آنها کاریزما لازم را ندارند. اما کاریزمای کریم باقری به حدی است که اگر بازیکن بی انضباط باشد به صورت او می رود. او به او اجازه نمی دهد. اگر امثال کریم باقری در تیم ملی و در چند تیم نباشند، فلان بازیکن تیم خورده می شود. حضور کریم باقری برای تیم ملی و پرسپولیس مایه خیر و برکت است. برام مهم نیست کسی چی میگه

عزیزی در پایان درباره بازگشتش به اینستاگرام و دلیل خروجش از این فضا گفت: اینکه صفحه شخصی من در اینستاگرام در دست ادمین و دوستانم است. اما کار او زیر نظر من انجام می شود. دوستان از من دعوت کردند که در این فضا حضور داشته باشم اما کنترل می کنم و کار توسط مدیر انجام می شود. در مورد دلیل رفتنم هم باید بگویم که گرفتار یک سری شوخی هایی شدیم که برایم جذابیتی نداشت. مزیت این فضا این است که اگر چیزی نیاز داشته باشم در صفحه اینستاگرامم می گویم.

دیدگاهتان را بنویسید