امسال 20 درصد افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی داریم


ساعت: 09:11
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877448

وزیر بهداشت گفت: امسال 20 درصد افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی داریم که عمدتاً در مناطق فقیرنشین توزیع می شوند و این موضوع ممکن است مشکلاتی را حل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت صبح امروز (سه شنبه 30 خرداد) در جلسه علنی مجلس در پاسخ به سوال معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای توزیع عادلانه فرصت ها و منابع بهداشت و درمان انجام شده است. مناطق فقیر وی با اشاره به یاد و خاطره شهید چمران و تقدیر از تلاش های نمایندگان به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان برای همکاری با وزارت بهداشت، گفت: باید از حضور در مناطق فقیرنشین بگویم. ما افتخار حضور در بسیاری از مناطق و استان ها را داریم، در همین مدت کوتاه 50 سفر روستایی توانسته ام از مناطق فقیرنشین زیادی بازدید کنم.


وی به تشریح توزیع عادلانه امکانات و منابع بهداشتی و درمانی در مناطق فقیرنشین پرداخت و گفت: از همه نمایندگان مجلس، همکاران و روسای وزارتخانه ها خواستم تا برای رفع محرومیت و تبعیض و این معضل به مناطق فقیرنشین و محروم توجه ویژه داشته باشند. زیرا رفع تبعیض یکی از مهمترین مسائل بهداشتی است.


عین اللهی گفت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی یکی از اقدامات خوبی بود که در این راستا انجام شد و در دستور کار شورای انقلاب فرهنگی قرار گرفت.


وزیر بهداشت گفت: امسال 20 درصد افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی داریم که عمدتاً در مناطق فقیرنشین توزیع می شود و این موضوع ممکن است مشکلاتی را حل کند. ضمن اینکه امسال برای اولین بار سهمیه جذب دستیار در مناطق تخصصی بومی در نظر گرفته شد و به دانشگاه ها این حق را دادیم که از مناطق محروم دستیار بومی دریافت کنند. با توجه به بومی بودن نیروها، دوام بیشتری خواهند داشت.


عین اللهی تاکید کرد: کمبود نیروی متخصص در مناطق فقیرنشین یکی از مشکلات توزیع عادلانه فرصت ها و منابع در حوزه بهداشت و درمان است. حذف نیروی کار در مناطق محروم و تخصصی. طبیعتا این موضوع در جذب و حفظ نیروهای متخصص بیشتر موثر خواهد بود.


در جریان …

دیدگاهتان را بنویسید