امید امیر عبداللهیان به تصویب قانون جامع ایرانیان خارج از کشور


ساعت: 19:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890431

وزیر امور خارجه گفت: امیدواریم لایحه پیشنهادی قانون جامع ایرانیان خارج از کشور با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی اجرایی شود و گشایشی در حل مشکلات ایرانیان ایجاد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه هماهنگی دبیران کارگروه های تخصصی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور امروز (سه شنبه ۴ مردادماه) به ریاست حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه و نایب رئیس شورای عالی برگزار شد. و با حضور دبیران کارگروه ها و نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه های ذیربط.

در این جلسه دبیران کارگروه های تخصصی شورای عالی گزارشی از آخرین اقدامات و برنامه های خود در زمینه تسهیل خدمات قابل ارائه به ایرانیان خارج از کشور، حمایت های حقوقی و قضایی و سایر حوزه ها ارائه کردند.

شرکت کنندگان در این نشست راهکارهایی را برای تعریف حوزه های جدید خدمت رسانی به ایرانیان خارج از کشور در راستای تقویت و حفظ هویت و همبستگی ملی پیشنهاد کردند.

وزیر امور خارجه و نایب رئیس شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با اشاره به عزم جدی دولت و دستور اکید رئیس جمهور گفت: امیدواریم لایحه پیشنهادی قانون جامع ایرانیان خارج از کشور با تصویب نمایندگان شورای اسلامی و دستیابی به گشایش ویژه در حل مشکلات و مشکلات ایرانیان.

وزیر امور خارجه با اشاره به ضرورت تحکیم پیوند و پیوند ایرانیان با میهن و حفظ هویت ایرانی از طریق آموزش و توسعه خط و زبان فارسی به ویژه برای نسل دوم و سوم، از اقدامات انجام شده ابراز خرسندی کرد. به منظور تسهیل تردد افراد مشمول تعهدات عمومی صورت گرفته و بر لزوم رفع نگرانی ایرانیان خارج از کشور در این زمینه تاکید کرد.

در این نشست غلامعلی حددادال عضو شورای عالی ایرانیان خارج از کشور نیز در خصوص گسترش زبان فارسی و ظرفیت بنیاد سعدی توضیحاتی ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید