امید اولیه انگلیسی ها از تراس لیز

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته منابع رسانه ای، سیاست های نادرست لیز تراس در اولین ماه نخست وزیری انگلیس، محبوبیت او را کاهش داده است تا جایی که حدود نیمی از بریتانیایی ها می خواهند او در یک نظرسنجی جدید کناره گیری کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سیاست های مالی نادرست لیز تراس تاکنون باعث هرج و مرج در بازارهای مالی شده و محبوبیت او را در نظرسنجی ها تضعیف کرده است.

کمتر از چهار هفته پس از نخست‌وزیری تراس، 51 درصد از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی مرکز نظرسنجی یوگاو گفتند که او باید از سمت خود استعفا دهد.

حدود یک هفته پیش، تراس از طرحی بحث برانگیز رونمایی کرد که خواستار کاهش مالیات برای ثروتمندان در بحبوحه افزایش هزینه های زندگی است.

برای لیز تراس که در 6 سپتامبر جانشین بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگلیس شد، این یک چرخش تاسف بار است. تراس در دولت جانسون وزیر امور خارجه بود. او برای تصدی پست نخست وزیری با ریشی سوناک، صدراعظم سابق خزانه داری انگلیس رقابت کرد و در نهایت پیروز میدان شد.

اما مشکلات برای دولت جدید لیز تراس از زمانی آغاز شد که کواسی کوارتنگ، وزیر دارایی، چند روز پیش از طرح هایی برای کاهش مالیات ها رونمایی کرد که با واکنش و انتقاد مواجه شد.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که شرکت Ugav در روز جمعه در میان 4918 بزرگسال انجام داد، تنها یک چهارم بریتانیایی ها از ماندن او به عنوان نخست وزیر حمایت می کنند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان نیز گفته اند کوارتنگ نیز باید کناره گیری کند.

تنها سه درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که بودجه اندک بحث برانگیز که توسط دولت تراس رونمایی شده است، ایده های درستی دارد.

نظرسنجی دیگری که توسط شرکت ایپسوس انجام شد نیز نشان داد که نیمی از بریتانیایی ها انتظار دارند که کایر استارمر، رهبر حزب کارگر بریتانیا، نخست وزیر این کشور شود.

در نظرسنجی مشابهی که در ماه می انجام شد، 38 درصد موافق بودند. همچنین، بر اساس این نظرسنجی جدید، تنها 18 درصد می گویند که لیز تراس به عنوان نخست وزیر خوب عمل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید