امیر عبداللهیان با معاون رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد

زمان: 21:31
تاریخ انتشار: 1400/10/18
کد خبر: 1798968

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با معاون رئیس جمهور و نماینده ویژه رئیس جمهور ترکمنستان و هیئت همراه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اداره کل اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: حسین امیرعبدالیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با معاون رئیس جمهور و نماینده ویژه رئیس جمهور ترکمنستان و هیئت همراه دیدار کرد. .

در این دیدار دو طرف در مورد همکاری های مشترک در زمینه های اقتصادی، تجاری، انرژی، حمل و نقل و ترانزیت گفتگو کردند.

همچنین در خصوص سفر آتی رئیس جمهور ترکمنستان به جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار اسنادی که در این سفر به امضا خواهد رسید، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مسائل منطقه ای از جمله وضعیت کنونی افغانستان از موضوعات مورد بحث وزیر امور خارجه کشورمان و معاون رئیس جمهور ترکمنستان بود که در آن دو طرف بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کردند.

معاون رئیس جمهور ترکمنستان در این دیدار بر اهمیت روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران و نقش کمیسیون مشترک اقتصادی در توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

سردار بردی محمداف همچنین تاکید کرد که فرصت های بسیار خوبی برای همکاری بین دو کشور در زمینه های حمل و نقل، خدمات فنی و مهندسی، برق، نفت و گاز وجود دارد.

با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی فراوان دو کشور، دو کشور بر توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی دو کشور تاکید کردند و همکاری بین استان های کشور را در این زمینه مهم ارزیابی کردند.

رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این نشست حضور داشت و به تشریح همکاری های دوجانبه و پروژه ها و برنامه های مشترک پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید