انبار 600 هزار تن برنج در کارخانه های برنج کاری/ سیاست های دولت برای حمایت از کشاورزان برنج باید افزایش یابد.


ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915095

در نشست مشترک مجمع نمایندگان با استاندار مازندران مطرح شد؛

مشکلات برنج کاران و باغداران مازندران در زمینه فروش محصولات در نشست مشترک مجمع نمایندگان و استاندار مازندران بررسی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، مشکلات شالیکاران و باغداران مازندرانی در فروش محصولاتشان عصر پنجشنبه در نشست مشترک مجمع نمایندگان و استاندار مازندران بررسی شد.

در این جلسه که با حضور مدیران کل جهاد کشاورزی صمت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، حسین پور استاندار مازندران برگزار شد، با اشاره به نارضایتی باغداران و برنج کاران از وضعیت نامناسب بازار این محصولات بر عزم راسخ مجریان استان در حمایت از کشاورزان و باغداران تاکید کرد

استاندار مازندران با اشاره به دپوی 600 هزار تنی برنج تولیدی امسال در کارخانه های شالیکوبی گفت: با پیگیری های مشترک مجمع نمایندگان و استاندار مازندران از وزارت جهاد کشاورزی، دولت تصمیم گرفت تا سازمان ها و نهادهای دولتی را ملزم به خرید برنج داخلی به عنوان اقدامی امدادی کند که این امر به طور قابل توجهی از اقتصاد تولیدکنندگان برنج حمایت می کند.

وی همچنین به راه اندازی ناوگان حمل و نقل هوایی بار برای صادرات محصولات از مازندران اشاره کرد و افزود: با تشکیل کارگروه ویژه با حضور نمایندگان مجلس، استانداری و دستگاه های اجرایی استان، اقدامات عملی بعدی انجام خواهد شد. کمک به تولیدکنندگان برنج و مرکبات میوه تسریع خواهد شد.

کمال علیپور رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به نشست مشترک مجمع با معاون اول رئیس جمهور گفت: مجمع نمایندگان استان در راستای حمایت از تولیدکنندگان محصولات استراتژیک از جمله برنج و سایر محصولات کشاورزی جدی هستند.

وی با اشاره به توانایی مازندران در تولید 44 درصد برنج کشور، خواستار افزایش سیاست های دولت برای حمایت از شالیکاران شد.

لازم به ذکر است در این جلسه اعضای مجمع نمایندگان مازندران به وضعیت بحرانی برنج کاران و باغداران مرکبات اشاره و بر لزوم تشکیل کارگروهی برای نظارت، بررسی و پیگیری روند کمک به باغداران تاکید کردند. این محصولات در سطح ملی و استانی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید