انباشت زباله تهدیدی برای سلامت جامعه است/ کمبود نیروی کار مشکل جدی شهرداری اشار است


ساعت: 17:16
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840418

انباشت زباله نخاله های ساختمانی در شهرستان «آشار» مهرستان نارضایتی شهروندان این شهرستان تازه ایجاد شده را به همراه داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ ریختن زباله در خیابان ها و کوچه های پس کوچه شهر علاوه بر زشت شدن شهر باعث ایجاد آفات و حیوانات ولگرد می شود. و همچنین مسائل زیست محیطی.

عکس های ارسالی شهروندان اشعری حکایت از ریختن زباله ها و نخاله های ساختمانی در خیابان ها دارد که در هوای گرم این روزهای سیستان و بلوچستان انباشته شده و باعث ایجاد بوی نامطبوع شده است.

تجمع زباله منجر به ایجاد نفوذ و راه رفتن در معابر می شود و این امر می تواند بسیاری از رهگذران را به این بیماری مبتلا کند زیرا به گفته برخی کارشناسان محیط زیست، نفوذ ناشی از زباله به شدت آلوده است.

از این رو اهالی آشار مهرستان خواستار نظافت بیشتر و جمع آوری به موقع نخاله های ساختمانی و نخاله ها از شهرداری این منطقه شدند.


جمع آوری روزانه 12 تن زباله در آشار

محمد اسلم کریمزی شهردار عشار در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به منظور جمع آوری زباله در سطح شهر، شهر را به چند محله تقسیم کرده ایم و روزانه زباله در سطح شهر جمع آوری می شود.

وی افزود: روزانه 12 تن زباله از شهرستان عشار جمع آوری می شود.

این کارمند ادامه داد: نیروهای خدمات شهری شهرداری عشار چهار نفر هستند که با این تعداد امکان جمع آوری تمام زباله های شهر آشار وجود ندارد.

کریم زی اضافه کرد: شهرداری های شهرهای بزرگ نمی توانند روزانه همه زباله های شهر را جمع آوری کنند چه برسد به شهر اشار که شهری جدید و فاقد نیروی انسانی است.

وی خاطرنشان کرد: تخلیه فاضلاب توسط مردم منجر به گل و لای معابر شده است که این امر در حیطه وظایف مرکز بهداشت است که باید برای جلوگیری از رهاسازی فاضلاب در خیابان ها و کوچه ها اقدام لازم را انجام دهد. .

شهردار عشار گفت: فعالیت های عمرانی شهر با توجه به اعتبارات دولتی بسیار محدود است اما توسعه شهر در گرو مشارکت مردم و پرداخت عوارض از سوی اتحادیه ها، منازل و صاحبان خودرو است.

کریم زی بیان کرد: حدود 250 واحد صنفی در شهرستان عشار فعالیت می کنند که تعداد کمی از این اصناف هزینه پرداخت می کنند.

وی گفت: شهری ساخته می شود که مردم در کنار شهرداری حضور داشته باشند و مشارکت مستمری در عمران و آبادانی داشته باشند چرا که از اعتبارات اختصاص یافته به شهرداری نمی توان برای پرداخت حقوق پرسنل استفاده کرد.

شهردار آشار اذعان داشت: از شهروندان انتظار می رود با همکاری شهرداری و قرار دادن زباله در سطل های زباله توسط ماموران شهرداری جمع آوری شود.

کریم زایی با بیان اینکه آنچه وظیفه ذاتی شهرداری است انجام خواهیم داد، عمران و آبادانی شهر و رفع مشکلات مبلمان شهری جزء برنامه های شهرداری است، گفت: من شهردار زاده ای هستم، جدا از من نیست. مردم و خدمات رسانی به مردم دریغ نخواهند کرد، اما انتظار می رود مردم در کنار شهرداری باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید