انتظار داریم پرداخت معوقات بازنشستگان از مهرماه آغاز شود

انتظار داریم پرداخت معوقات بازنشستگان از مهرماه آغاز شود

بازنشستگان سایر مشاغل شش ماه منتظر بودند تا قانون دستمزد اجرا شود. سپس حدود یک ماه و چند روز صبر می کنند تا بفهمند چگونه باید 5 ماه معوقه را پرداخت کنند.

میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) پس از مدت ها انتظار گفت: در سازمان تامین اجتماعی پنج ماه تاخیر در افزایش حقوق مستمری بگیران سایر رده ها داریم و تلاش می کنیم این معوقات را از آبان ماه پرداخت کنیم. تا پایان ماه مارس

علی اکبر عیوضی (عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان کارگری تهران) در این خصوص با تاکید بر اینکه مستمری بگیران انتظار دارند در مهرماه معوقات خود را دریافت کنند، اظهار داشت: در این راستا، مستمری بگیران باید معوقات خود را در مهرماه دریافت کنند. وی می گوید: همانطور که افزایش حقوق در مردادماه پذیرفته و از شهریورماه طبق مصوبات شورای عالی کار و مصوبه هیات مدیره سازمان پرداخت شد. در عین حال، مدیرعامل و سرپرست وزارت کار قول دادند که معوقات پنج ماهه به همراه حقوق در اسرع وقت به صورت مرحله‌ای پرداخت شود. انتظار داشتیم زمان دقیق پرداخت رسانه ای امروز اعلام شود و پرداخت ها از مهرماه آغاز شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی که مستمری بگیران با آن مواجه هستند، انتظار داریم حداقل بخشی از معوقات در مهرماه پرداخت شود. این سازمان مدعی کمبود نقدینگی است اما با نزدیک شدن به پایان سال به دلیل پرداخت های بایرام و مسائلی از این دست، کسری بودجه سازمان افزایش می یابد، بنابراین بهتر است پرداخت مطالبات از این ماه آغاز شود.

عیوضی در پایان می گوید: انتظار داریم سازمان تمدیداتی اعتبار کافی برای پرداخت معوقات بازنشستگان را در نظر گرفته و تخصیص دهد. انتظار ما این است که پرداخت مطالبات پنج ماهه از مهرماه شروع و تا بهمن ماه به پایان برسد نه تا پایان سال.

دیدگاهتان را بنویسید