انتقاد صریح از جمهوری اسلامی کلیباف، رئیسی و محسنی اژه ای / شما خلاف قانون عمل کرده اید

انتقاد صریح از جمهوری اسلامی کلیباف، رئیسی و محسنی اژه ای / شما خلاف قانون عمل کرده اید

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشت امروز خود به انتقاد از تصمیم سران سه قوه در حوزه بهره وری پرداخت و نوشت; همانطور که مردم نظر همیشه می گفتند، داشتن قانون بد بهتر از بی قانونی است.

در این مقاله آمده است:

مصوبه مورد رسیدگی علاوه بر اینکه از نظر مضمون رد قانون اساسی است، اقدام سران قوا به وضع قوانین و اعلام بطلان قوانین مصوب شورای اسلامی، نیز می باشد. دور زدن قانون اساسی وقتی قانون اساسی از سوی مدیران ارشد نظام نادیده گرفته می شود، نمی توان از مدیران رده پایین تر انتظار داشت که قانون را رعایت کنند. در نظام جمهوری اسلامی کنار گذاشتن قانون و حکمرانی با اراده، تصمیم و دستور تنها به معنای حل مشکل نظام نیست، بلکه به معنای ایجاد مشکل برای نظام است.

همانطور که کارشناسان همیشه گفته اند، داشتن قانون بد بهتر از بی قانونی است، اما انتظار و ساختن با قانونی که قدرت حل مشکل را ندارد بهتر از نادیده گرفتن یا دور زدن آن است. اگر با قانون مشکل دارید، اعم از قانون اساسی یا عرفی، به جای اینکه از آن دور بچرخید و با قضاوت و دستور، مشکل را حل کنید، نسبت به تغییر و روان سازی آن اقدام کنید. البته واضح است که وجود مشکلات موجود ربطی به قانون ندارد بلکه ناشی از بی کفایتی مدیریت است.

قوانین عادی در کشور ما کارکرد واقعی خود را ندارند. این عدم کارکرد به خود قانون مربوط نیست، بلکه بی توجهی به قانون است که کشور را به دردسر انداخته است. اگر حاکمان کشورمان در حکومت های مختلف پایبندی به قانون را نشان می دادند، مشکلات کنونی به وجود نمی آمد و حاکمان جمهوری اسلامی علاوه بر مشروعیت، محبوبیت خود را حفظ می کردند.

در انتخابات سال های اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم به عنوان یک وظیفه شرعی و میهنی پای صندوق های رای رفتند، زیرا می دیدند که قانون در حال اجرا است. اینکه در سال‌های اخیر میزان مشارکت کاهش چشمگیری داشته است، به این دلیل است که سلیقه از قانون جانشین شده و انتخابات مهندسی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید