انتقاد همیشگی فرماندار ملایر از صدا و سیمای استان


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915870

ملایر به عنوان دومین شهر استان همدان شناخته می شود که در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، کشاورزی، ورزشی و اقتصادی جایگاه ویژه ای دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهمدان; دارا بودن دو برند بین المللی انگور و گلدوزی، شهر ملی مروار بافی، تسهیلات ویژه در زمینه کشمش و انگور، داشتن دو نماینده در شورای اسلامی، نیروی کار قوی و کارخانه های بزرگ مانند بفتینا، بافستان، معدن سرمک، فروسیلیس. و کیان کرد که دارای محصولات منحصر به فرد در کشور و دارای معادن متعدد به ویژه در بخش سیلیس هستند، ملایر را به قطب های اقتصادی، تولیدی و اجتماعی در استان و کشور تبدیل کرده اند..

فراهم بودن فرصت های ویژه، توجه ویژه به این شهر را در صداوسیما به یکی از انتظارات همیشگی مردم و مسئولان تبدیل کرد..

سال‌هاست که مسئولان مختلف ملایر از کم‌توجهی رادیو و تلویزیون به این شهر گلایه داشتند و این موضوع در آخرین جلسه شورای اداری ملیر بار دیگر توسط فرماندار مطرح شد..

در این جلسه سلمان اسماعیلی فرماندار ملایر با انتقاد از کم توجهی رسانه ای به ملایر گفت: از مدیریت رسانه استان گلایه داریم و سال هاست به ملایر ظلم شده است..

وی افزود: سهم ملایار در صدا و سیما چقدر است و چه تعداد از برنامه های ملایار پوشش داده می شود.

اسماعیلی گفت: ملایر ده ها سال است که سرکوب شده و در جلسات بارها عنوان شده که ملایر در صدا و سیما حمایت می شود اما حرف در جلسات با عمل فرق می کند..

وی استفاده از تیم متخصص در ملایر را مورد تاکید قرار داد و گفت: ملایر شهری بزرگ، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و کشاورزی است که در بخش‌های مختلف سرآمد است و مردم ملایر انتظار دارند وضعیت کنونی بهبود یابد..

فرماندار ملایر تاکید کرد: هشت تن از فرمانداران ملایر در جلسات این موضوع را بیان کرده اند که در جلسات مختلف بیان شده است..

با کمی جستجو در اینترنت متوجه می شویم که فرمانداران و مسئولان ملایر بارها از عملکرد صدا و سیما انتقاد کرده اند که حسن خیریان پور، مصطفی آزادبخت، بابله فتحی و عبدالعظیم رضایی از تندترین منتقدان هستند..

انتقادات از صدا و سیمای استان همدان به استانداران محدود نمی شود، بلکه نمایندگان ملایر در ادوار مختلف و حتی فرماندهان سپاه ملایر نیز این انتقاد را مطرح کرده اند..

در مقطعی پس از انتقادات فراوان به صدا و سیمای استان، با همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر و جمعی از جوانان این شهرستان، ملایر برنامه ثابتی به نام ملایر مثبت در شبکه استانی داشت اما این برنامه هم خیلی زود بسته شد.

این در حالی است که نکته قابل توجه در ماه های اخیر عدم حضور رسمی صدا و سیمای استان همدان در ملایر است و پس از انتقال عباس مهدوی به استان، پست خبرنگار صدا و سیمای استان در ملایر خالی مانده و ماه ها از آن زمان می گذرد. تکلیف مشخص نیست و خلأ این جایگاه در شهر احساس می شود.

در روزهایی که نقش رسانه ها برای افکار عمومی بسیار مهم تلقی می شود، ضعف در این بخش آسیب جدی به موضوع فرهنگ کشور وارد می کند و باید گفت که نقش صدا و سیما بسیار بزرگ است. مهم در این زمینه هرچه برنامه و محتوای محلی موفق تر باشد در هر شهری توجه و اعتماد مردم به صدا و سیما و برنامه های آن بیشتر خواهد شد..

در عصری که بارها بحث تبیین جهاد از سوی تریبون های مختلف مطرح شده است، قطعا یکی از اصلی ترین آنها تلویزیون و رسانه ملی است که باید به این پرسش توجه بیشتری داشته باشد..

در پایان باید گفت چرا پس از انتقادات فراوان در دوره های گذشته، فرماندار ملایر همچنان از عملکرد مدیر صدا و سیمای استان گلایه دارد و مسئولان استانی به این موضوع توجهی ندارند! و ما شاهد کم توجهی به این انتقادات هستیم، این مشکلی است که مدیریت استان باید پاسخگوی آن باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید