انتقال سامانه ثبت معاملات ملکی به وزارت راه و شهرسازی


ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1877991

معاون وزیر صمت گفت: مهمترین ابزار مدیریت بازار فروش و اجاره مسکن، سامانه ثبت معاملات ملکی در کشور است که آن را به وزارت راه و شهرسازی منتقل کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا شهمیرزایی در نشست جمعی از روسای اتحادیه های مشاوران املاک با وزیر راه و شهرسازی با حضور معاون بازرگانی و خدمات وزارت صمت بر اجرای آخرین تصمیمات شورای هماهنگی تاکید کرد. برای مستاجران

معاون بازرگانی و خدمات وزارت صمت با اعلام اینکه مدیریت بازار فروش و اجاره مسکن بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، گفت: وزارت صمت به عنوان همکار خدمات لازم را ارائه خواهد کرد. مهمترین ابزار برای مدیریت این بازار، سامانه ثبت معاملات ملکی است که آن را به وزارت راه و شهرسازی منتقل کردیم و از این پس ابزارهای لازم برای نظارت بر بازار مسکن و اجرای تصمیمات مدیریتی و کنترلی و اشرافی گری را به وزارت راه و شهرسازی منتقل کردیم. املاک به طور کامل در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت.

شاه میرزایی با تاکید بر اینکه مدیریت هر بازاری مستلزم یک فرمان واحد است، گفت: اینکه می گویند وزارت راه و شهرسازی مسئولیت مدیریت بازار مسکن را بر عهده دارد به این معنا نیست که سایر دستگاه ها از جمله وزارت صمت این کار را نمی کنند. ما همکاری می کنیم، قطعاً همکاری می کنیم، اما وحدت فرماندهی لازم است.

وی افزود: در این جلسه اتحادیه مشاوران املاک را با وزیر محترم راه و شهرسازی هماهنگ کردیم و اصناف هم جدی گرفتند و قول همکاری دادند.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: مصوبه سران قوا تنها بخشی از سیاست های مدیریت بازار مسکن است و بسته کامل تری از سیاست ها به تصویب دولت می رسد. مصوبه شورای هماهنگی سران قوا بر برخی سیاست‌ها نظارت دارد که نیاز به اجازه سران قوا دارد.

شاه میرزایی افزود: مدیریت بازار مسکن تنها با افزایش عرضه مسکن اعم از تولید و اجاره امکان پذیر است و باید مالیات های کلانی بر خانه های خالی، زمین های متروکه و پروژه های نیمه متروکه مسکن وضع شود تا عرضه بیشتر شود. مسکن در بازار خرید و فروش و اجاره «و مسکن از وضعیت کالاهای سرمایه ای خارج می شود.

معاون وزیر صمت نظام کل املاک را مهمترین ابزار اجرای این سیاست ها دانست و گفت: سامانه املاک تنها بخشی از کل سامانه املاک است که می خواستیم آن را به وزارت راه و شهرسازی واگذار کنیم. طی چند ماه گذشته واگذار شده و اکنون واگذار شده است. «سایر بخش‌های سامانه املاک مجتمع قبلاً به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است که هر چه این سامانه‌ها کامل‌تر باشد، برای مردم بهتر است، وضعیت کالاهای سرمایه ای و این افزایش شدید قیمت مسکن، مانند بسیاری از کشورها، تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید