انصراف رئیس کمیته داوران از ادعاهای قبلی/VAR در این فصل!


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891937

زمان ورود کمک داور ویدیویی در لیگ ایران مشخص شد

زمان ورود کمک داور ویدیویی در لیگ ایران مشخص شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بحث حضور و غیاب VAR در فوتبال ایران گرهی شده که معلوم نیست کی باز می شود. اشتباهات متعدد و آشکار داوری استفاده از این فناوری را بیش از پیش ضروری می کند VAR او در هزارتوی اداری گیر کرده است و ظاهراً به این زودی حل نخواهد شد.

این در حالی است که وزیر ورزش و جوانان اخیرا در گفت و گوی تلویزیونی اعلام کرده است که با پیگیری های وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال این مشکل برطرف می شود و در صورت عدم وجود مشکل خاصی، فناوری داوری تصویری در دسترس خواهد بود. از نیم فصل دوم لیگ برتر ادعایی عجیب که مسئولان فدراسیون فوتبال آن را رد کردند.

در عین حال خدادا افشاریان، رئیس کمیسیون قضات این ادعا را رد و تاکید کرد: VAR برای ورود به ایران مشکلات زیادی وجود دارد که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نمی توانند آن ها را حل کنند و مسئولان بالاتر باید برای حل آن کمک کنند. مشکلاتی که امروز در خوشبینانه ترین شرایط قابل حل است VAR شاید به نیمه دوم لیگ بیست و سوم راه پیدا کند!


1b1c438b 21de 455a 803a 50f0d7f5f1a7 خبر خاکستری

چشم پوشی از ادعای قبلی؛ VARاین فصل در راه است!

افشاریان حالا بعد از دو هفته حرف خود را در این راستا پس گرفته است. ظاهرا ایشان در جریان بحث و رایزنی های وزارت ورزش در این زمینه نبوده و حالا در صحبت های جدید خود می گوید: طبق آخرین اطلاعاتی که در این زمینه دارم، وزارت ورزش و جوانان به جمع بندی رسیده است. و طی یکی دو روز آینده شرکت مربوطه را اعلام خواهیم کرد.

رئیس کمیته داوران تاکید کرد: در تلاش هستیم تا این سیستم را از نیم فصل دوم راه اندازی کنیم و داوران غایب را پیدا کنیم و با آرامش به مسابقات برویم و از مسابقات لذت ببریم.

افشاریان درباره تصویب این سامانه تاکید کرد: با توجه به اینکه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در حال فعالیت هستند، به نظر می رسد این کار نهایی شود و در این ایام جشن استفاده از VAR من دارم


بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید