انفجار در المیادین سوریه همزمان با پرواز جنگنده های ناشناس


ساعت: 01:34
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1917936

برخی منابع از شنیدن صدا و انفجار در برخی مناطق شرقی سوریه خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش المستقبل وطن نیوز، دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که شامگاه چهارشنبه همزمان با پرواز جنگنده های ناشناس بر فراز حومه دیرالزور، صدای سه انفجار در شهر المیادین شنیده شد. .

گفته می شود این پروازها بیش از یک ساعت در آسمان سوریه به طول انجامیده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد: در جریان پرواز هواپیماهای ناشناس به مدت بیش از یک ساعت بر فراز حومه دیرالزور، دست کم 3 انفجار به طور همزمان از بازار گوسفندان شهر المیادین در شرق سوریه شنیده شد. اما تلفات و خسارات اطلاعاتی این حملات اعلام نشده است. این اتفاق نیفتاد.»

هنوز مشخص نیست که آیا صدای انفجارها ناشی از حملات جنگنده های ناشناس بوده است یا خیر، اما ساعاتی پیش وزارت امور خارجه سوریه روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت اقدامات نیروهای اشغالگر آمریکا، خواستار اقدام نیروهای اشغالگر آمریکایی شد. پایان دادن به حضور غیرقانونی ارتش آمریکا

وزارت امور خارجه سوریه در این بیانیه اعلام کرد: سکوت شورای امنیت سازمان ملل در قبال سیاست تهاجمی آمریکا و نقض اصول حقوق بین الملل غیرقابل قبول است. نادیده گرفتن رنج مردم سوریه در نتیجه تحریم های اعمال شده توسط آمریکا و اتحادیه اروپا عواقب فاجعه باری برای زندگی روزمره شهروندان دارد و آنها را از دریافت خدمات لازم مانند گاز، برق به ویژه در فصل زمستان باز می دارد. فصل.”

لازم به ذکر است که با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در دسامبر 2016، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروه شدند و از همان زمان به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند. در سایه حضور و سکوت حمایتی نیروهای آمریکایی در سوریه، گاه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق یا مناطقی از سوریه را بمباران می‌کنند که البته این تجاوزات همواره از دید سازمان ملل و کشورهای غربی نادیده گرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید