انفجار در مقر مزدوران امارات در عدن؛ 3 نفر کشته شدند


ساعت: 21:43
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817343

منابع یمنی می گویند انفجاری در مقر مزدوران مرتبط با امارات در عدن رخ داده است که گزارش های اولیه از کشته شدن سه نفر گزارش شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منابع خبری یمن از وقوع انفجار در شهر عدن یمن خبر دادند. این شهر محل زندگی عناصر شورای انتقالی – مزدوران مرتبط با امارات است.

پایگاه خبری «الخبر الیمنی» گزارش داد که کاربران شبکه های اجتماعی عکس هایی از انفجار در مقر امنیتی شورای انتقالی در منطقه سبز عدن را گزارش کردند. این بمب گذار اندکی بعد از ظهر در مقابل پاسگاه پلیس منفجر شد.

الخبر الیمنی گفت انگیزه این انفجار هنوز مشخص نیست، اما منابع امنیتی گفتند که هدف این انفجار مقر امنیتی مزدوران امارات بوده است.

به گفته این پایگاه، در این انفجار چندین نفر کشته و زخمی شده اند، اما از تعداد دقیق قربانیان گزارشی منتشر نشده است. با این حال شبکه خبری المیادین گزارش داد که گزارش های اولیه حاکی از کشته شدن سه نفر است.

این حمله در حالی صورت می گیرد که تنش ها در عدن بین شورای انتقالی اعضای مستعفی دولت و حزب اخوان الاصلاح تشدید شده است.

شورای انتقالی در تلاش است تا قبل از مذاکرات ریاض خود را به عنوان یک واقعیت در عدن تثبیت کند تا مدعی نمایندگی یمن جنوبی در مذاکرات شود. به همین دلیل مزدوران مرتبط با ریاض نیز نگران این موضوع هستند و باعث درگیری بین دو کشور شده است.

عربستان سعودی با کمک شورای همکاری خلیج فارس قصد دارد به بهانه حل بحران یمن در ریاض مذاکره کند. گفت‌وگوهایی که انصارالله به دنبال آن هستند، هدفی جز تنش‌های بیشتر و محاصره یمن ندارد. البته کارشناسان معتقدند از این طریق عربستان سعی در فرار از باتلاق یمن دارد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید