انقلاب اسلامی از مجالس امام حسین (ع) سرچشمه گرفته است.


ساعت: 08:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1896997

رئیس سازمان بسیج طلاب، روحانیون و مربیان استان کرمان گفت: در پیاده روی اربعین نماد و مظهر وحدت اسلامی را می بینیم که همه در یک راستا عمل می کنند و ایثارگری را در این امر می بینیم. مراسمی که هر کس هر کاری از دستش بر می آید انجام دهد و در اختیار عبادت کنندگان امام حسین (علیه السلام) قرار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش هستیم، به همین مناسبت این پایگاه خبری در قالب فضای مجازی نشستی در خصوص نقش اربعین در احیای یاد عاشورا و گسترش نهضت برگزار می کند. امام حسین علیه السلام در غبار آن پیام جامعه بزرگ مسلمانان و آزادی خواهان جهان دشمنانی داشت و چیزهای مختلف دیگر.

لازم به ذکر است این جلسه با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ بهایی استاد خارج فقه کرمان و حجت الاسلام و المسلمین علی جعفری رئیس سازمان بسیج طلاب، روحانیون و روحانیون برگزار شد. معلمان استان کرمان

حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی با تاکید بر اینکه زنده نگه داشتن یاد عاشورا بسیار مهم و تاثیرگذار است، گفت: در اربعین حسین پس از چهل روز عزاداری، یاد امام حسین (علیه السلام) او او) را زنده می کند. همچنان که در این ایام اسرای کربلا در روز بیستم صفر به کربلا برمی گردند و در سوگ اباعبدالله علیه السلام عزاداری می کنند.


تقویت جبهه ابا عبدالله (ع) و گسترش نهضت امام حسین (ع) در اربعین حسینی

استاد خارج فقه در کرمان ادامه داد: روایات می گویند که عشایر و روستاهای نزدیک کربلا در این ایام گرد هم می آمدند و اولین عزاداری رسمی برای امام حسین (علیه السلام) برگزار شد. به همین دلیل است که اربعین یاد عاشورا را زنده نگه می دارد و در این ایام نهضت امام حسین علیه السلام گسترش می یابد.

این کارشناس مسائل دینی افزود: بسیاری از کسانی که به کربلا نرسیدند از آن تاریخ به بعد به کربلا آمدند و در این شرایط شاهد نهضت توابیون هستیم که هزاران نفر بر سر قبر امام حسین علیه السلام می آیند و آن حضرت می آیند. آیا با سیدالشهدا علیه السلام تجدید میثاق می کنند و این نشان می دهد که ماجرای کربلا با اربعین ادامه دارد.

وی گفت: حضور دو امام معصوم (علیه السلام) در روز اربعین، امام سجاد (علیه السلام) و امام باقر (علیه السلام) بر قبر امام حسین (علیه السلام) ) آنها ) دلالت بر گسترش نهضت و تقویت جبهه اباعبدالله (علیه السلام) و بزرگداشت عاشورا دارد و اربعین هر سال تکرار می شود. به ما رسید و اکنون این رویداد در مقیاس جهانی است.


در عبادت اربعین به صفات جبهه صالحین تاکید شده است

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی گفت: امام حسن عسکری پنج خصلت از مومن را روایت کرده است که یکی از آنها عبادت اربعین است. بسیاری از وقایع فراموش می شوند، اما برای رویدادی که پس از چهل روز دوباره به یاد می آیند، به این معناست که آن رویداد را برای همیشه نگه دارید.

استاد خارج فقه کرمان تصریح کرد: در زیارت اربعین به صفات جبهه صالحین تاکید می شود و اختلافات بین افراد بر اساس صفات است و صفات جبهه باطل و جبهه صالحان به تفصیل بیان می شود. زیارت اربعین پس واقعه کربلا حادثه ای نبود که فقط بین دو طایفه عرب زبان و افراد یک قبیله رخ دهد. بلکه این واقعه تعارض حق و باطل است و اگر این صفات و خصوصیات بین دو گروه در هر زمان و مکانی ظاهر شود، جبهه عاشورا و کربلا و جبهه حق و باطل است.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: در زمان ما نیز جبهه حق و باطل در حال شکل گیری است و زیارت اربعین هر ساله جلوه ای از این اهمیت است که شاهد جنگ حق و باطل هستیم و این جنگ ادامه خواهد داشت.

876127c5 733c 4254 b8d1 bda40f53d6c2 خبر خاکستری


اجتماع عظیم مسلمانان در اربعین یک اجتماع سیال است

وی بیان کرد: اجتماع عظیم مسلمانان در اربعین یک اجتماع سیال است و به مدت یک ماه این اجتماع مانند نهری خروشان حرکت می کند که نشان می دهد این اجتماع متکی به افراد، قبایل و گروه ها نیست. این جامعه با همه مسلمانان جهان اسلام مرتبط است.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی گفت: در روایات بر پیاده روی در این ایام تاکید شده است و هر قدمی که زائر به سمت حرم امام حسین (علیه السلام) برمی دارد درجاتش افزایش می یابد و هزاران گناه. توسط او حذف می شوند و در زیارت امیرالمومنین علیه السلام هر قدمی که برای زیارت برداشته شود ثواب یک حج و یک عمره و هر قدم در راه بازگشت ثواب دو حج و دو عمره به او داده می شود. انسان و این مشکل نشان می دهد که با هر قدمی که در این راه برمی داریم به دشمنان ضربه می زنیم.

استاد خارج فقه در کرمان ادامه داد: این مسیر پیر و جوان، کودک و بزرگسال، زن و مرد را نمی شناسد، همه به راه سیدالشهدا علیه السلام هستند و این پیام و خطاب ایشان است. مستکبرین که اگر مستکبرین بخواهند جبهه یزید قیام کند با سیل خشمگین جمعیت مسلمان مواجه می شود. از این رو، دشمن برای نابودی این جامعه از انواع توطئه ها استفاده می کند. به همین دلیل است که گاهی شاهد جنگ بین مذاهب، جنگ های قومی و… هستیم. و همه این اقدامات دشمنان برای کم کردن شکوه مراسم اربعین.


انقلاب اسلامی از مجالس امام حسین (ع) سرچشمه گرفته است.

این کارشناس مسائل دینی بیان کرد: انقلاب اسلامی ما از واقعه عاشورا سرچشمه می گیرد و پیام های انقلاب پیام های عاشورا است و پیام هایی که حسین علیه السلام دارم می فرماید دست در دست شما نمی گذارم. دستان بنده ذلیل و شعار هیئت من ذلت یعنی ذلت از من دور است. پیام انقلاب اسلامی.

وی افزود: در زیارت اربعین آمده است که امام حسین علیه السلام برای نجات بندگان خدا از خون دل خود گذشت و از این رو اباعبدالله علیه السلام به دنبال نجات مردم بود. بنابراین انقلاب اسلامی از مجالس امام حسین علیه السلام سرچشمه گرفته است و اوج انقلاب را در سال 57 در عاشورا و تاسوعای همان سال و در نابودی رژیم شاهنشاهی و در اواخر سال 1357 می بینیم. ماه صفر سال 57 شاهد پیروزی انقلاب اسلامی بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی تصریح کرد: در جنگ با شعار ملی گرایی پیش نرفتیم، با شعار امام حسینی پیش رفتیم و این مسائل محور پیروزی در جنگ بود. در فتنه 88 که آتش این فتنه به روز عاشورا و خیمه های امام حسین علیه السلام رسید، خون حسین در رگ های امت حسین به جوش آمد و دو روز پس از عاشورا در 18 آذر طرح شورشیان درگیر شدند.

b7feeb83 88d8 4dd0 b37e 547e631cf54e خبر خاکستری


حل مشکلات با تکیه بر ارزش های اسلامی/ پیاده روی اربعین نوعی جهاد تبیینی است.

استاد خارج فقه کرمان ادامه داد: در دهه 90 که دشمن و داعش در اوج بودند و هدف داعش از بین بردن اسلام با حمایت هفت تریلیون دلاری بود، نام امام حسین (علیه السلام) منجی شد. و در جنگ سی و سه روزه خطاب به حضرت زینب کبری سلام الله علیها و حضرت زهرا سلام الله علیها لبنان را نجات داد; بنابراین اگر بر ارزش‌های اسلامی خود تأکید کنیم، مشکلات و مسائل نظام ما قابل حل است و ارزش‌های حسینی می‌تواند انقلاب ما را با انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) پیوند دهد.

حجت الاسلام و المسلمین علی جعفری با بیان اینکه شاهد و رصد راهپیمایی عظیم اربعین جهاد تبیین هستیم، گفت: جهاد تبیین در کلام نیست و می توان این اهمیت را در عمل مشاهده کرد. اربعین حسینی مظهر بزرگ عاشقان اباعبدالله علیه اسلام و تجلی آیات و روایات عالی در دین ماست.

نماینده رسمی سازمان بسیج طلاب، روحانیون و مربیان استان کرمان ادامه داد: مراسم اربعین جلوه ای از شعائر الهی است و این روز یکی از ایام بزرگ الهی است و شاهد حضور یهودیان، مسیحیان و مسلمانان هستیم. در راهپیمایی عظیم اربعین و اهل سنت در این مراسم موکب هایی را برای خدمت به نمازگزاران سیدالشهدا (علیه السلام) برپا کردند.


پیاده روی اربعین؛ این تجلی احکام خداوند است

این کارشناس مسائل دینی گفت: اگر در مسیر پیاده روی اربعین شرکت کرد نشان دهنده تقوای الهی و عظمت انسان است و برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی و تجمع میلیونی مردم خشم دشمنان را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه راهپیمایی اربن حسین(ع) خشم و ترس دشمن را به دنبال داشت، گفت: محبان امام حسین علیه السلام از دیار و شهر خود به سوی حسین بن علی می روند، امامی که می فرماید: من امر به معروف و نهی از منکر را قرار داده ام و لذا هرکس در این راه قدم بگذارد در راه امر به معروف و نهی از منکر قدم گذاشته و در این راه شعائر الهی را برپا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری افزود: راهپیمایی اربعین یاور مستضعفان است. همانطور که در این راهپیمایی به مناسبت اربعین حسینی می خوانیم؛ در این مراسم عظیم شاهد حضور عاشقان امام حسین (علیه السلام) از شیکاگوی آمریکا هستیم که می گویند در تلویزیون و ماهواره درباره اربعین به ما دروغ گفته اند و حضور عاشقان اربعین نشانگر است نه تسلط.


تجلی وحدت اسلامی در پیاده روی بزرگ اربعین / این پیاده روی نمونه ای از آیه شریفه «واعثموا بحاب الله» است.

مسئول سازمان بسیج طلاب، روحانیون و مربیان استان کرمان افزود: در راهپیمایی اربعین نماد و مظهر وحدت اسلامی را می بینیم که همه در یک راستا عمل می کنند و مظاهر ایثار را در آن می بینیم. این مراسم که هر کس هر کاری از دستش بر می آید انجام دهد و در اختیار عبادت کنندگان امام حسین (علیه السلام) قرار داد. علت این امر این است که امام حسین علیه السلام هر چه داشت فدا کرد و دوستدارانش نیز هر چه داشتند برای عبادت کنندگان سیدالشهدا علیه السلام قرار دادند.

این کارشناس مذهبی گفت: اربعین حسینی مصداق آیه شریفه «وَعَتَصِمُوا بِحَبِّلَ اللَّهِ وَالَّهِ وَلَا تَفَرَّقُوا» است و در این راهپیمایی همه شما می توانید نقش ولایت را ببینید. اربعین حسینی نمونه ای از جهاد برای مدیریت دین خداست و امیدواریم بتوانیم این جهاد را به نحو احسن اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: اربعین امام حسین (علیه السلام) مظهر عشق، ایثار و ایثار است که نتیجه آن نجات بشریت از نظام سلطه است که اثر آن خشم است. و ترس از دشمنان و انتشار دروغ در فضای رسانه ای و مجازی انجام می شود که دلیل آن صحت راهپیمایی اربعین است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری بیان کرد: انقلاب اسلامی ما انقلاب حسین بن علی (علیه السلام) است و همانطور که امام حسین (علیه السلام) در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کرد، ملت ایران نیز عرضه داشت. جوانان و در راه امام حسین علیه السلام بیشترین سختی ها را متحمل شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید