انقلاب اسلامی به دنبال احیای جایگاه والای «زن» در جامعه است/ نگاه دوقطبی به زن در فضای مجازی هیجان زده است.

ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802988

محمدصادق کوشکی، جامعه شناس انقلاب اسلامی درباره جایگاه زنان در جامعه گفت: فضای مجازی در رابطه با نگاه جنسیتی زنان دوگانگی ایجاد کرده است که انقلاب اسلامی به دنبال احیای جایگاه والای زنان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدصادق کوشکی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و پژوهشگر سیاسی و جامعه شناسی درباره روز زن و جایگاه زن در انقلاب اسلامی به صبح زاگرس گفت: خیر، این حرکت ارزشمند به دنبال احیای اسلام ناب است.

وی گفت: اسلام نگرش مرد جاهل را در جایگاه زن تغییر داده است و انقلاب اسلامی به دنبال تغییر نگاه به زن است.

این محقق می افزاید: در دین ما به عنوان زن و مرد جایگاهی نداریم، اما انسان و انسان اعم از زن و مرد می توانند اشرف مخلوقات باشند و به مقام والای انسانیت دست یابند. انقلاب اسلامی هم با وجود اینکه راه زیادی در پیش دارد به دنبال این نگرش است.

کوشکی گفت: انقلاب اسلامی نگاه جنسیتی مبتنی بر دیدگاه دینی را نمی پذیرد. در مقام انسان، همه مخلوقات خدا هستند و در این دیدگاه، اندیشه انقلاب اسلامی به دنبال داشتن نگاه و نگرش انسانی به جایگاه زن است.»

این پژوهشگر مسائل سیاسی و جامعه شناس انقلاب اسلامی گفت: متأسفانه در فضای مجازی و رسانه های تصویری کنونی که در درجه اول پاسخگوی افکار عمومی هستند، بینش ها و نگرش های جنسی غربی را به زن و مرد عرضه می کند و به دنبال ایجاد این است. نگاهی که یک زن را با دیدگاه جنسیتی نشان می دهد، در حالی که اندیشه انقلاب اسلامی دیدگاهی متفاوت دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید