انقلاب یحیی در آرنج اصلی پرسپولیس برای فصل جدید

انقلاب یحیی در آرنج اصلی پرسپولیس برای فصل جدید

خرید در این فصل از پرسپولیس فوق العاده جذاب و چشمگیر است. پورعلی گنجی ستاره سابق بیرانوند ملی پوش که 5 فصل لژیونر شده و دانیال اسماعیلی فر که یکی از سه بازیکن برتر فصل گذشته بود و نفر اول است. به اینها یک بازیکن فانتزی مثل سروش رفیعی یا مثلا سجاد شهبازاده که دو فصل پیش آقای گل لیگ برتر شد یا نورافکن ملیپوش و ولسیانی خوش تیپ که اندازه لیگ برتر ما را می داند و شاید سعید را اضافه کنید. صادقی که فصل قبل آقای پاسگل بود.

این خریدها برای پرسپولیس هیجان انگیز است، اما وزن، اعتبار و البته قیمت آنها نشان می دهد که همگی باید در ترکیب اصلی باشند و اگر تعداد خریدهای مهم از یحیی مثلاً به 6 یا 7 رسید، نصف شروع است. ترکیب پرسپولیس در فصل آینده تغییر خواهد کرد.

از سوی دیگر پس از جدایی حامد لک و سعید حقایی، حالا صحبت از جدایی احتمالی احسان پهلوان و علی شجاعی است. در عین حال بعید است افرادی مانند میلاد سرلک تمایلی به تمدید قرارداد نداشته باشند و وضعیت علیرضا ابراهیمی، رضا اسدی، سیامک نعمتی، رامین رضایان و سیدجلال حسینی نیز مشخص نیست. از طرفی صفاروف و تامیروف از هم جدا شده اند، شرایط القطر در هاله ای از ابهام قرار دارد و شاید خبری از تمدید قرارداد او نباشد و البته وحید امیری احتمالا نیم فصل را از دست خواهد داد.

در بین تمدید شدگان و کسانی که با پرسپولیس قرارداد دارند، فقط می توان جایگاه مهدی ترابی در ترکیب اصلی را تضمین کرد، مگر اینکه مثلا سرلک حاضر به تمدید نشود یا باشگاه موفق به جذب ولسیانی نشود و فردی مثل علی نعمتی نیاید. به آرنج اصلی

زلزله 7 ریشتری در تخت جمشید / انقلاب یحیی در آرنج اصلی

در حال حاضر تنها نام مهدی ترابی و کمال کامیابی نیا در تیم های رویایی هواداران در میان بازیکنان قبلی در طرح های مورد علاقه شان یافت می شود و اگر این موضوع صحت داشته باشد خطر زلزله تیم پرسپولیس را تهدید می کند.

پرسپولیس برانکو و حتی کالدرون و یحیی نان ثابت خود را در سه فصل اخیر خورده اند. تغییرات ترکیب هر فصل نسبت به فصل قبل زیاد نبود و اگر تعداد خروجی ها و ورودی ها بیشتر می شد، ساختار تیم تغییر چندانی نمی کرد. او در گذشته کار مختلط و مثلث روی زمین می خورد و اساساً حملات خود را بر همین عامل استوار می کرد.

بله، نام ها به خدمت گرفته شده اند و آن هایی که باشگاه و یحیی به دنبال آنها هستند، همگی بازیکنان کلیدی و چهره های جذاب هستند و می توان از آنها برای ایجاد یک تیم رویایی استفاده کرد که قبل از علامت دو گل از حریف جلوتر است و به راحتی همه تیم ها را روی کاغذ شکست می دهد. اما باید به حزب مورد نظر نیز توجه کرد. که با برهم زدن ساختار تیم هماهنگی تیم کاهش می یابد و یحیی گل محمدی برای رسیدن به نظم و هماهنگی تیمی با چالش بزرگی روبرو خواهد شد.

زلزله 7 ریشتری در تخت جمشید / انقلاب یحیی در آرنج اصلی

نمونه آن در فصول گذشته در تیم های بزرگ و پرحاشیه به خصوص استقلال رخ داده است و این تیم با تغییرات متعدد در ترکیب و جذب بازیکنان تازه وارد حتی با حروف درشت و ضریب اطمینان فنی بالا نتوانست به هماهنگی و انسجام در تیم دست یابد. ، برای ادعا و کسب درآمد همیشه جایی برای کار وجود دارد. همچنان این نگرانی وجود دارد که پرسپولیس با این حجم از تغییر در ترکیب و ترکیب پایه خود با چالش بزرگی روبرو شود که به نظر می رسد بین 60 تا 90 درصد تغییر کند و شاید حداقل در هفته های اول خبر انسجام و هماهنگی در نو. فرم تیم ضمن اینکه با ورود به فصل، کادر فنی با چالش های دیگری مواجه خواهد شد. چالش روی نیمکت گذاشتن ستاره ها یا بازیکنان باتجربه، چالش بالا بردن میانگین سنی تیم به دلیل خریدهایی که اغلب بسیار قدیمی هستند و قرار است باید اصلاح شوند و …. در واقع اگر یحیی گل محمدی نتواند از عهده چالش اصلی برآید و نتواند آن را تحمل کند، از چالش های بعدی جلوگیری می شود و این چیزی نیست که هواداران و منتقدان با این همه خرید جذاب و ساختن یک تیم قدرتمند انتظار داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید