اولویت اقتصادی مازندران تمرکز بر فعالیت مجدد و احیای واحدهای صنعتی است


ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897566

حسن خیریان پور گفت: اولویت اقتصادی استاندار در سال جاری تمرکز بر فعال سازی و توانمندسازی واحدهای صنعتی مازندران است تا بتوانیم با اقدامات موثر این واحدها را به زنجیره تولید بازگردانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ حسن خیریان پور صبح امروز در جلسه کارگروه احیا و افزایش ظرفیت تولید شهرستان ها و نواحی صنعتی مازندران اظهار داشت: اولویت اقتصادی استان در سال جاری تمرکز بر فعال سازی و توانمندسازی واحدهای صنعتی است. تا بتوانیم اقدامات موثری برای بهره برداری از این واحدها انجام دهیم و تولید را احیا خواهیم کرد.

وی بیان کرد: یافتن عوارض مشکلات و موانع واحدهای تولیدی برای کمک به ارتقای بهره وری و جلوگیری از توقف و نیمه توقف تولید و با توجه به کمبود زمین صنعتی در استان، بررسی صلاحیت سرمایه گذاران امری جدی و مهم است. مسئله ای که باعث پیشگیری می شود. این ناشی از اختلال در فرآیند کسب و کار است.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اهمیت تولید با تمام ظرفیت تصریح کرد: با پیگیری های شرکت شهرک های صنعتی مازندران و همکاری نهادهای مرتبط و بانک های کار، واحدهای صنعتی که با 50 درصد یا کمتر از این میزان فعالیت می کنند. تا پایان سال مشکلات و موانع با راندمان بالا و ظرفیت کامل به چرخه تولید بازمی‌گردد و واحدهای راکد بهره‌برداری نیز با احیا و کمک‌های فنی و اعتباری دوباره فعالیت تولیدی خود را آغاز خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران نیز در این جلسه گفت: این کارگروه بنا به دستور رئیس جمهور و اجرای اختیارات وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه کاری شرکت شهرک های صنعتی استان قرار گرفت. برای شرکت های استانی و با تدبیر کارگروه تسهیل و حل شد.موانع تولید و ابلاغ استاندارد با تمام توان پیگیر و رفع مشکلات واحدهای صنعتی هستیم.

یاسر امینی با اشاره به اینکه کار واحدهای صنعتی کمتر از ظرفیت واقعی است اظهار داشت: با حفظ کلینیک سیار و مشاوره با کارشناسان در سطح شهرها و نواحی صنعتی که به صورت ماهانه انجام می شود ضمن نظارت، بررسی و رفع مشکلات عملکرد واحدها، راهنمایی و مساعدت لازم برای افزایش ظرفیت و رفع علل توقف تولید انجام خواهد شد.

امینی تصریح کرد: از 185 واحد تولیدی که در اختیار بانک ها بود، با هماهنگی دادگستری استان و طرح کارگروه اقتصادی استان، 117 واحد فوت شده احیا شدند و مابقی واحدها به دلیل مسائل قانونی در مرحله بهره برداری و فعال سازی هستند. از مقاومت

19 واحد تولیدی و صنعتی راکد، واحدهای زیر 50 درصد ظرفیت و بیش از 50 درصد ظرفیت تولید در کارگروه بازرسی شدند تا احیا و افزایش ظرفیت تولید شهرها و نواحی صنعتی مازندران و کمک به فعالسازی مجدد. و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال زایی تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید